Jag är proffs (fotograferar på heltid för min försörjning som frilansare). Har en 1DsmkIII och bytte 1DmkIII mot 7D och vips så åkte jag ned i deras "ranking" för servicen. Jag vet flera amatörer som har 5dMkII och en mkIII eller IV (och oftast inte alls lika mycket glas) så jag håller inte med om att det nya systemet är bra på att prioritera proffsen.
De är fortfarande dåliga på att höra av sig på Intervision (sms har jag fått någon enstaka gång men det är mer undantag än regel) . Tex lämnade jag in grejer för 5 arbetsdagar sedan och har inte hört ett smack från dem. Mailade imorse, inget svar. Ringde nu efter lunch och då var 2 av 3 prylar klara och för den 3:e väntar de på delar som förhoppningsvis kommer i slutet av veckan. När jag gnällde lite kunde de kanske ordna fram en låneglugg från Canon, men det skulle ta ytterligare någon dag. Enligt min mening borde de erbjudit detta så fort de visste att de inte kunde hålla tiden på 5 dagar (som är ganska väl tilltagen enligt min åsikt), inte stå handfallna när tiden väl löpt ut.