ANNONS
Annons

Minolta Z20 vs Canon Powershot A520

Produkter
(logga in för att koppla)

pams

Guest
hjälp! jag kan verkligen inte bestämma mig. vilken är bäst? det enda negativa med minoltan vad jag kommit på är att den är klumpig och har en mindre display. annars verkar den ju helt ok. prioriteringar är snabbhet, klara färger, skarpa bilder, behändig.

nån som har testat båda och har tips och råd?? vore jättetacksam i så fall!

Z20 har störst omfång, medans A520 har bäst bildkvalitét.

Med tanke på dina prioriteringar så är det helt klart en A520 du ska ha.

tack för svar! fast jag är fortfarande konfunderad. kanske för att jag känner mer för Z20 av någon konstig anledning...! den är ju så himla osmidig bara.

men A520 verkar ju rätt seg. i uppstarten och t.ex med autofokusen, vilket minoltan inte är! jag vill gärna kunna ta bilder rätt impulsivt.

men är det mycket bättre bild verkligen på canon? kan du specificiera lite... ? vore snällt!

obeslutsam.

OKej

Jag har hittat en tråd som jag kanske kan få lite nytta av.,..

Jag funderar på att uppgradera min mors digitalkamera och har letat mej fram till att Canon A520 borde vara bra för henne.

Vet någon hur det är med batteritiden för den?. Hur länge kan jag köra på 2 batterier innan jag måste ladda dem igen? Det är nämligen ett av hennes stora problem idag med hennes gamla konika dimage modell -02 eller nåt...

Sen är jag lite tveksam till bruset men för att undvika det måste man kanske betala lite större slantar?, Finns det någon annan kamera som är klart bättre i den här prisklassen?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar