Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Minolta support
- Trådstartare Arleklint
- Start datum
matti
Aktiv medlem
Hjälp....låter olycksbådande!!!
Allt detta låter oroväckande!!! Jag var nämligen tvungen att skicka in min sprillans nya A1:a för 2 veckor sedan. USB-kontakten var glappande och knirkande, ja faktiskt satt hela kretskortet där kontakten sitter lite löst.
Har inte hört ett knyst från Minolta och ej sett röken av kameran ännu. Mejlade serviceavdelningen förra veckan om status men inte fått något svar :-(((
Å till helgen fyller min förstfödda dotter 1 år, vill gärna ha kameran då !!!!!!!! :-(((
mvh / Matti
Allt detta låter oroväckande!!! Jag var nämligen tvungen att skicka in min sprillans nya A1:a för 2 veckor sedan. USB-kontakten var glappande och knirkande, ja faktiskt satt hela kretskortet där kontakten sitter lite löst.
Har inte hört ett knyst från Minolta och ej sett röken av kameran ännu. Mejlade serviceavdelningen förra veckan om status men inte fått något svar :-(((
Å till helgen fyller min förstfödda dotter 1 år, vill gärna ha kameran då !!!!!!!! :-(((
mvh / Matti
.Z.
Aktiv medlem
Re: Hjälp....låter olycksbådande!!!
Jag tycker att du ska kolla med butiken du köpt den hos om dom har en kamera att låna ut till dig tills du får tillbaks din A1. Detta absolut mest pga att din kamera är ny, frågan är om du inte ska begära en ny istället för att få din reparerad...
matti skrev:
mvh / Matti
Jag tycker att du ska kolla med butiken du köpt den hos om dom har en kamera att låna ut till dig tills du får tillbaks din A1. Detta absolut mest pga att din kamera är ny, frågan är om du inte ska begära en ny istället för att få din reparerad...
matti
Aktiv medlem
Jag bor ju dessvärre (dessbättre av andra skäl ;-) i Härjedalen och närmsta fotobutik är 16 mil bort. Köpte således kameran via internetbutik (www.alfadigi.com) som påstod att jag skulle skicka kameran direkt till minolta för det var vad dom ändå gjorde.
Fick tag på servicepersonal telefonledes igår. Kameran hade gått till Tyskland och jag kunde vänta den tillbaka först om tidigast 1½ vecka. Dvs totalt 4 veckors servicetid!!!!
Jag tycker som du att dom kunde väl bytt ut den mot en ny, dels för att det helt klart är ett fabrikationsfel (barnsjukdom?) men även för att visa lite goodwill.
Det blir till att plocka fram analogarn till helgen.
/Matti
Fick tag på servicepersonal telefonledes igår. Kameran hade gått till Tyskland och jag kunde vänta den tillbaka först om tidigast 1½ vecka. Dvs totalt 4 veckors servicetid!!!!
Jag tycker som du att dom kunde väl bytt ut den mot en ny, dels för att det helt klart är ett fabrikationsfel (barnsjukdom?) men även för att visa lite goodwill.
Det blir till att plocka fram analogarn till helgen.
/Matti
KGS
Aktiv medlem
matti skrev:
Serviceverkstaden har nog inga nya kameror, de är servicemänniskor... såna njuter av att reparera *s*, ska man få en ny kamera får man gå på sin distributör eller nån marknadsmänniska på Minolta. Janne känner nog alla numera... o de känner honom *s*.
Nyfiken Matti, vad hände? var USB-kortet löst redan när du packade upp kameran? Jag har bara använt min USB kontakt en gång, när jag kopplade kameran till TV. Tömmer kortet gör jag med extern läsare, det går mycket fortare. Funderar på att känna lite på kortet, men törs inte väcka sovande björnar...
Nån som hört om problemet i andra trådar runt om i världen?
/kg som hoppas Aette håller ihop
hansen2
Aktiv medlem
KGS skrev:
Serviceverkstaden har nog inga nya kameror, de är servicemänniskor... såna njuter av att reparera *s*, ska man få en ny kamera får man gå på sin distributör eller nån marknadsmänniska på Minolta. Janne känner nog alla numera... o de känner honom *s*.
Glöm Minoltas marknadsnisse här i Sverige! Han/hon visade inget som helst intresse av att hjälpa mig i manualfrågan jag tagit upp i denna (eller var det en annan?) tråd tidigare.
Vad gäller service, bemötande och goodwill är Minolta bland det sämsta jag varit med om.
Ljuset i mörkret är företagets personal som svarar på supportmail. Där är man trevliga och har en förstående attityd.
/Johan
KGS
Aktiv medlem
hansen2 skrev:
Glöm Minoltas marknadsnisse här i Sverige!
Okej... har bara pratat med verkstaden o en kille som heter Wrethman. Han har alltid varit schysst mot mej. Även om jag med fick vänta i fyra veckor på min kamera.
Inte Kodak klass på det precis. (Sålde en gång en värstingkodak som slutade fungera. Kunden lämnade in den på en tisdag eftermiddag o kameran skickades med kurir till Holland, där den lagades o var tillbaka hel o fin på onsdag lunch!! den gången häpnade jag)
O en till pratade jag med... en man som jag inte uppfattade namnet på. Det var nångång i augusti när jag allvarligt funderade på en 7Hi. Frågade lite om nya modeller o sånt... något han förstås inte kunde svara på, men han la in en bisats o en paus någonstans som jag tolkade som "vänta lite!" o det gjorde jag. O det är jag förstås glad för. Hade inte varit så skoj att ha köpt en Hi för 12000 i augusti...
Maverick
Aktiv medlem
Jag gav upp och skaffade Canon istället.
Minolta har väl en chans att återfå förtroende av mig när det gäller digitala produkter. Detta genom att bygga en DSLR som fungerar innan jag hunnit skaffa bättre gluggar till Canon än vad jag har till Minolta. Jag har personligt köpstopp på de flesta Minolta-prylar tills vidare.
Jag har dock kvar mina analoga prylar som fungerar som klockan...
Såvitt jag vet så är Vretman inte kvar på Minolta.
Mvh
Maverick
Minolta har väl en chans att återfå förtroende av mig när det gäller digitala produkter. Detta genom att bygga en DSLR som fungerar innan jag hunnit skaffa bättre gluggar till Canon än vad jag har till Minolta. Jag har personligt köpstopp på de flesta Minolta-prylar tills vidare.
Jag har dock kvar mina analoga prylar som fungerar som klockan...
Mvh
Maverick
Arleklint
Aktiv medlem
Och jag planerar för att bli Hel-Nikonist..
För övrigt fick jag telefon och mail från Minoltas servicechef i Solna idag, efter att ha tipsat henne om denna tråd... ja hon talar bäst engelska
"Thanks for the attached file, but as I said Konica Minolta has nothing to
add to the discussion that has not been already said."
För övrigt fick jag telefon och mail från Minoltas servicechef i Solna idag, efter att ha tipsat henne om denna tråd... ja hon talar bäst engelska
.Z.
Aktiv medlem
Maverick skrev:
Mvh
Maverick
Jag pratade med honom på Minolta för nån månad sedan, mycket tillmötesgående & kunnig.
hansen2
Aktiv medlem
arleklint skrev:
Och jag planerar för att bli Hel-Nikonist..
De stora bufflarna vaknar först när det blir skriverier i media. Blargh, har vi ingen journalist här, eller läser kanske Sverker-med-tunnan detta forum
Nåja, jag är inte alls förvånad över arrogansen ...
/Johan
Maverick
Aktiv medlem
larsaz skrev:
Jag pratade med honom på Minolta för nån månad sedan, mycket tillmötesgående & kunnig.
Jag skulle kunna tänka mig att du är en av de sista att ha pratat med honom då. Det är helt nyligen jag fick reda på det.
Håller med om att han var bra, jag har oxå haft kontakt med honom tidigare. Numera är det nån som heter Ola Gustavsson som kategoriskt förnekar allt ansvar gällande i något avseende brister på en produkt.
Mvh
Maverick
KGS
Aktiv medlem
Maverick skrev:
Numera är det nån som heter Ola Gustavsson som kategoriskt förnekar allt ansvar gällande i något avseende brister på en produkt.
Rätt man på rätt plats...
/kg som hoppas Aette håller sej frisk
janke
Aktiv medlem
minoltaverkstaden
Vad reparerar egentligen minolta verkstan i Solna ?
De verkar ju skicka de flesta kameror till Tyskland.
Har man fått hem kameran efter 3-4 veckor o den kanske går sönder efter ett par dagar har man ingen direkt lust att sända iväg den igen,,
det blir nog att skruva själv
Vad reparerar egentligen minolta verkstan i Solna ?
De verkar ju skicka de flesta kameror till Tyskland.
Har man fått hem kameran efter 3-4 veckor o den kanske går sönder efter ett par dagar har man ingen direkt lust att sända iväg den igen,,
det blir nog att skruva själv