Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Minolta support

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har en D7i som krånglat två gånger för mig. Det är intressant att läsa om Minoltas support.
Jag hade stora problem andra gången(på fem månader) kameran lämnades in för garantirep. Dels tog det 7(!) veckor innna jag fick tillbaka den och då var det fettfläckar på en lins inuti kameran!! Då försökte jag få en ny kamera, för som jag såg det var det ju tredje gången den lämnades in...Men icke, det var ju "inget fel" på kameran. Men visst är det otroligt att teknikerna i Tyskland kan lämna ut en kamera med fettfläckar på en lins som även blind kan upptäcka....
Jag pratade med servicechefen, hon som är bättre på engelska än svenska, och hon var inte på något vis "serviceminded" och med känsla för en irriterad kund...

Som jag läst tidigare i denna tråd: Nästa kamera blir INTE en minolta!!!!!

Re: Re: Fraktkostnad

Maalse skrev:
När min A1 gick sönder för 2v sedan (CCD helt svart) ringde jag Cyberphoto där jag köpt kameran, dom skickade retur lapp med porto till mig så skickade jag kameran till Minolta

Fick tillbaka min kamera igår efter exakt 4veckor på service. Vet ej om det är bra eller dåligt men infon jag fick från cyberphoto är att det tar mellan 4 och 8 veckor, så jag får väl vara ganska nöjd.
Dom hade bytt kretskort och kontakt men vad det egentligen innebär vet nog ingen.....

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar