bnkt
Medlem
Jag har en D7i som krånglat två gånger för mig. Det är intressant att läsa om Minoltas support.
Jag hade stora problem andra gången(på fem månader) kameran lämnades in för garantirep. Dels tog det 7(!) veckor innna jag fick tillbaka den och då var det fettfläckar på en lins inuti kameran!! Då försökte jag få en ny kamera, för som jag såg det var det ju tredje gången den lämnades in...Men icke, det var ju "inget fel" på kameran. Men visst är det otroligt att teknikerna i Tyskland kan lämna ut en kamera med fettfläckar på en lins som även blind kan upptäcka....
Jag pratade med servicechefen, hon som är bättre på engelska än svenska, och hon var inte på något vis "serviceminded" och med känsla för en irriterad kund...
Som jag läst tidigare i denna tråd: Nästa kamera blir INTE en minolta!!!!!
Jag hade stora problem andra gången(på fem månader) kameran lämnades in för garantirep. Dels tog det 7(!) veckor innna jag fick tillbaka den och då var det fettfläckar på en lins inuti kameran!! Då försökte jag få en ny kamera, för som jag såg det var det ju tredje gången den lämnades in...Men icke, det var ju "inget fel" på kameran. Men visst är det otroligt att teknikerna i Tyskland kan lämna ut en kamera med fettfläckar på en lins som även blind kan upptäcka....
Jag pratade med servicechefen, hon som är bättre på engelska än svenska, och hon var inte på något vis "serviceminded" och med känsla för en irriterad kund...
Som jag läst tidigare i denna tråd: Nästa kamera blir INTE en minolta!!!!!