ANNONS
Annons

Minolta support

Produkter
(logga in för att koppla)
Killen som jag har pratat med varje gång heter Wrethman... förnamnet har jag tappat... direktnummer 08-6277651

För övrigt håller jag fullständigt med dej. Att vara utan kamera så länge gör dej berättigad till skadestånd...

Telebutiken förhalade återlämnandet av en inlämnad telefon en gång... långt om länge visade det sej att de hade slarvat bort den!! Jag fick en ny, av senaste modell... o den var bara inlämnad för kostnadsförslag, troligen hade det inte lönat sej att reparera. Trådlösa telefoner ska inte användas i bastun...

Hoppas att du i analogi (!) med detta får ut en sprillans ny A1!

Jag har nyss talat med Christian Blomkvist som fått händelseförloppet förklarat för sig.

Jag talar om att jag nu väntat tillräckligt att att jag åker förbi och hämta en kamera i eftermiddag.

Han vill kolla upp och återkomma.
Har han inte återkommit kl 14.00 återkommer jag.

ser fram mot upplösningen på dramat! Du kanske blir den förste på fotosidan som får en A1...

Ingen hade återkommit till mig kl 14.00. Christian hade åkt iväg på tjänsteresa.
Ärendet hade åkt upp ett snäpp till nästa chef i hierarkin. Hon lovar återkomma inom en timma.

Kameran påstås nu - för 15 minuter sedan - vara postad från Minolta i Solna med företagspaket till Expert i Täby.

Konstigt att den postas just när jag lever hallå...

Jag skakar inte av upphetsning. Bara av ilska.

Senast Torsdag skall kameran finnas på Expert.

Detta blir den sista Minolta jag äger.

arleklint skrev:
Kameran påstås nu - för 15 minuter sedan - vara postad från Minolta i Solna med företagspaket till Expert i Täby.

Konstigt att den postas just när jag lever hallå...

Jag skakar inte av upphetsning. Bara av ilska.

Senast Torsdag skall kameran finnas på Expert.

Detta blir den sista Minolta jag äger.

Företagspaket borde väl vara framme imorgon senast? det låter som om de försöker sno åt sej en dag till för att leta din kamera. Det är verkligen trist när man råkar ut för sådant här. Måste beundra ditt tålamod. När min kamera var inne på service i våras bad jag att få veta vilka besökstider de hade så jag kunde hälsa på den med jämna mellanrum.

Dessutom lyckades jag låna en exakt likadan kamera undertiden så abstinensen blev inte helt våldsam. Men hade jag varit utan i de tre-fyra veckorna hade jag nog kutat iväg o köpt en 7Hi, det var nära den gången...

Men trots allt är min upplevelse av Minolta väldigt olik din... så jag kör på en Minolta till...

Fel av mig. Kameran skall finnas på Expert i morgon eftersom det påstås ha gått med företagspaket! Basta!

*en arg Janne*

Det fina i kråksången är att jag fått en alldeles utmärkt träning i att fota dia under tiden, men det försvarar ju inte Minolta.

Dessutom har jag ju tröstat mig med en ny F80 ;)

*börjar tina lite*

Men visst är det imponerande att "min" kamera bara råkade ligga färdig där på bordet precis just nu :)

*Janne som har serienumret på sin kamera*

Senast ändrad:
Man kan alltid ta till det tunga artilleriet.

Säg att du vill ha adressen till styrelsen för Minolta Svenska AB, och att du tänker skriva och påpeka att;
den undermåliga servicen, de svävande svaren på enkla frågor och nonchalanta uppträdandet inte är värdigt ett internationellt japansk företag.

Jag vill inte driva detta längre än vad som behövs. Först skall vi se vad Expert har att lämna ut till mig i morgon.

Men visst borde det ligga en chokladbit kartongen som tröst.

Re: Expert ringde :))

arleklint skrev:
Min kamera väntar på mig där. Hämtar ut den i kväll :))))

Grattis!

Själv fick jag svar idag från Minolta. Stackaren som får ta emot mitt skäll formulerar sig vänligt men i sakfrågan blir jag ignorerad.
Meddelade dem att min nästa, nästa, nästa, nästa, och kameran efter den blir något annat än en Minolta.

/Johan

Jag fick inte ens en chokladbit som kompensation. Då skall jag heller inte köpa nån mer Minolta. Det blir Nikon för mig framöver... dom har ju DSLR:er oxå ;)

arleklint skrev:
Jag fick inte ens en chokladbit som kompensation.

Då vet vi att Minolta inte läser fotosidan... det borde de göra... det är kunder som du som skapar opinion, missnöjda kunder hörs mycket mer än de som är nöjda. Håller en tumme för att A1:an dimper ner hel o frisk endera dagen...

Re: Samma fel igen...

arleklint skrev:
Samma fel har återkommit på samma kamera. Jag har idag lämnat in den på Expert igen....!!!!!!

:-(

Kan svära på att kameran inte ens är öppnad av verkstaden...Fast den här gången får du en helt ny kamera om det är någon seriositet i Minolta.

/Roland som undrar om det är Minoltas policy att kunden inte ska kunna använda sin kamera.

Jag har haft samma typ av fel på min 7i. Efter att ha lusläst en massa chatsidor i europa/japan/usa.var det tid att lämna in den på garantirep.(trol.någon"lensbarrol-ring" som kärvar i objektivet.) Det här var något som Minota inte hört talas om! Men i Usa tas kamrorna in för garantirep.Tydligen ett vanligt fel.Men i Sverige?
Efter någon månad fick jag en ny kamra!! Min hade försvunnit i tyskland.Den nya har nu fungerat perfekt(ca 5000 bilder).Men mitt bemötande med Minolta i Solna var det inget fel på. Jag tror det är snabbast och enklast att kontakta Solna direkt.Men det gäller att vara påläst,med kopia på några relevanta chattinlägg i handen.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar