Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Minolta SRT 101 värde?
- Trådstartare pedant städtant
- Start datum
Patrik Palombo
Aktiv medlem
Tyvärr inte. Jag har för mig att jag fick ca 300kr för kameran med 3 objektiv, allt i kanonskick för något år sedan.
Vill du bli av med det bara så är det bästa att lägga upp det på tradera för någon krona och sen hoppas på att det finns ett par intresserade köpare
Vill du bli av med det bara så är det bästa att lägga upp det på tradera för någon krona och sen hoppas på att det finns ett par intresserade köpare
pedant städtant
Medlem
har för mig att jag fick ca 300kr för kameran med 3 objektiv,
Nej det var det fruktade, då får den ligga kvar i garderoben
Patrik Palombo
Aktiv medlem
Vad är det för service den behöver då? stämmer inte tiderna?
Håkan Bråkan
Aktiv medlem
servicen lär kosta väldigt många gånger mer än vad du kan få för kameran, och panagor-zoomen är näst intill värdelös, om du överhuvudtaget kan hitta en köpare, detta är den bistra sanningen för gamla analoga kameror.
larsborg
Aktiv medlem
En total service, utan reservdelar, kostar omkring 1000.-, inga stora pengar alltså, om kameran sedan fungerar, som ny!
Vad du får privat för en Minolta SRT 101 med normaloptik är ganska ointressant, många privata säljare/köpare tror ändå bara att digitalt gäller och film inte kan köpas numera, ha-ha!
Butiker för gamla klassiska analoga kameror brukar ha ett annat pris, mycket högre, Minolta SRT 101 med normaloptik, i fint skick, ligger ofta i prisintervallet 1200-1500;-, de du, tål att tänka på.
Spara SRT 101;n med div. optik, betala för en sevice, bästa rådet.
Nuvarande D-SLR, FF, med lika fin sökare, Sony A900, kostar mycket, mycket mera, ger ändå inte bättre bilder, faktiskt!
Vad du får privat för en Minolta SRT 101 med normaloptik är ganska ointressant, många privata säljare/köpare tror ändå bara att digitalt gäller och film inte kan köpas numera, ha-ha!
Butiker för gamla klassiska analoga kameror brukar ha ett annat pris, mycket högre, Minolta SRT 101 med normaloptik, i fint skick, ligger ofta i prisintervallet 1200-1500;-, de du, tål att tänka på.
Spara SRT 101;n med div. optik, betala för en sevice, bästa rådet.
Nuvarande D-SLR, FF, med lika fin sökare, Sony A900, kostar mycket, mycket mera, ger ändå inte bättre bilder, faktiskt!