Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Minolta SRT 101 värde?

Produkter
(logga in för att koppla)
Finns det något värde i en gammal SRT 101 med tillhörande objektiv ?
kameran behöver service, men objektiven är i bra skick

Minolta 55 1.7
Panagor 85-205 3.8

Bilagor

• Minolta.jpg
    Minolta.jpg
    15 KB · Visningar: 1,498
Tyvärr inte. Jag har för mig att jag fick ca 300kr för kameran med 3 objektiv, allt i kanonskick för något år sedan.

Vill du bli av med det bara så är det bästa att lägga upp det på tradera för någon krona och sen hoppas på att det finns ett par intresserade köpare

servicen lär kosta väldigt många gånger mer än vad du kan få för kameran, och panagor-zoomen är näst intill värdelös, om du överhuvudtaget kan hitta en köpare, detta är den bistra sanningen för gamla analoga kameror.

En total service, utan reservdelar, kostar omkring 1000.-, inga stora pengar alltså, om kameran sedan fungerar, som ny!
Vad du får privat för en Minolta SRT 101 med normaloptik är ganska ointressant, många privata säljare/köpare tror ändå bara att digitalt gäller och film inte kan köpas numera, ha-ha!

Butiker för gamla klassiska analoga kameror brukar ha ett annat pris, mycket högre, Minolta SRT 101 med normaloptik, i fint skick, ligger ofta i prisintervallet 1200-1500;-, de du, tål att tänka på.

Spara SRT 101;n med div. optik, betala för en sevice, bästa rådet.

Nuvarande D-SLR, FF, med lika fin sökare, Sony A900, kostar mycket, mycket mera, ger ändå inte bättre bilder, faktiskt!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar