Annons

MINOLTA Dynax300si med 70-210 f4 på blocket

Produkter
(logga in för att koppla)
Typ ingenting?

Tanken var att slakta huset för att kommaåt blixtskon. Tänkte ta den till ena änden av en hemgjord blixtkabel.

Pratade med säljaren och han ville sälja allt tillsammans, så är det nån här som köper det och inte vill ha huset så får ni gärna höra av er.
 
Gunnar D skrev:
Kollade länken nu, det där är ingen "Beer can", alla jag har haft och sett har vit logga, det där är en nyare 70-210.
Vilken vit logga är det du saknar? Om det är AF LENS 70-210 du saknar så syns den inte då den sitter den på objektivets högra sida. Objektivet på bilden är i alla fall förvillande likt min "beer can".
 
Men loggan är ju vit? eller finns det nån annan man ska titta efter?

Enligt säljaren, som inte verkar veta vad bländare är, men läste upp allt som stod på objektivet så är det ett Minolta 70-210 F4.

Trodde det var den som kallades för beercan, hur kan man skilja dem åt?


Edit: efter F4 stod det inomparantes minsta bländare, nu kommer jag inte ihåg vad det var men jag tror det var 22 eller 32, är det det som gör skilnad kanske?

Edit: det kanske inte stod "F4" heller utan "1:4" och nånting inom parantes.
 
Senast ändrad:
Den dåliga bilden på min halvrisiga skärm gav intrycket att loggan var blå i mitten.
Sorry, då är ju allt ok då.
 
det är en beercan, säljaren har samma annons ute på eniro. tror bilden var lite ljusare där.
--
vet att jag var skeptisk innan jag ens hade testat 70-210 F/4, men vill nu gärna poängtera att denna glugg ÄR värd uppåt 2000 spänn (i fint skick). Canons har väl en 70-210 F/4 som kostar en hemskans massa pengar, bara för att nämna ett "konkurrent".

300si är faktiskt värd i alla fall en hundring! det är ju faktiskt löjliga pengar för en systemkamera.
 
Har haft lite mejl kontakt med säljaren om huset för 250kr men jag drog mig ur, blev så mycket velande fram och tillbaks om fraktavgifter och leverans sätt, fast jag redan från början klargjort vad jag var berädd att betala.

Jag vänter på en blixt som jag hittade här på annaonsmarknad, så jag ville inte ha två halvfärdiga affärer samtidigt.




Hur är det med CA på beercan? jämnfört med 75-300 D?

Det kanske bara är jag men jag tycker det är så fult med lila kanter, lite oskärpa stör mig mindre. Läste testet av telezoomar i Kamera och Bild, och där nämde dom knappt skillnaden i CA.
Tror Sigma 70-300APO fick sämre betyg än Sony 75-300 och den är väll likadan som den minolta 75-300 D som jag har, och den tycker jag har jätte mycket CA.
Fast alla säger ju att sigma 70-300APO är det bästa av dom billiga telezoomarna, konstigt.
 
minolta har gjort en nyare variant 100-300 apo den har fått lysande resentioner. går att hitta på ebay för runt 3000

minoltas beercan är betydligt bättre än sigmas..
 
nu är den säkert såld..men ja fixade till hans bild i ps, å det är en beercan. ja bjöd 1400kr på den där, men han hörde aldrig av sig :) gissar att priset slutade en bit högre.
 

Bilagor

  • goooooooooooooooooooooooo.jpg
    goooooooooooooooooooooooo.jpg
    79.2 KB · Visningar: 217
Ja det var ju 1200kr redan första dagen, och 1700kr andra dagen.

Nån som vet vad det slutade på?
 
Finns många beercans på ebay, bara att va me och bjuda. Missade en som slutade på 82£ för nån vecka sen. Ja hadde bjudit 80, men hann aldrig bjuda över när jag blev överbjuden, klantigt...
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.