Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Minolta dynax 4

Produkter
(logga in för att koppla)

fri

Ny medlem
Hej!

Har en Minolta dynax 4, ca 10 år gammal. Jag funderar på att sälja den, vad är ett rimligt pris för den? Tror ni överhuvudtaget att det finns någon som skulle köpa?

tacksam för svar!

/Frida

Hej!

Har en Minolta dynax 4, ca 10 år gammal. Jag funderar på att sälja den, vad är ett rimligt pris för den? Tror ni överhuvudtaget att det finns någon som skulle köpa?

tacksam för svar!

/Frida

Om du kollar på avslutade annonser på Tradera där någon sålt en Minolta Dynax 4 utan optik så blir de antingen osålda eller också går de för typ tio kronor. Om du har optik på huset kan priset bli ett annat eftersom den optiken kan användas på moderna Sony-kameror. De flesta enklare kit-zoomar som brukade säljas med Dynax 4 betingar tyvärr inga höga priser de heller. Men några hundringar kan det bli för optiken (om du har sådan till kameran).

Hej!

tacksam för svar!

/Frida

Kameran är förmodligen inte värt nånting alls, men om du har tillbehör i form av extra objektiv eller blixt kan de vara värda en del.

Berätta vad du har för extragrejer.

Kameran kan du sortera bland miljöfarligt avfall.

/Mats

Kameran är förmodligen inte värt nånting alls, men om du har tillbehör i form av extra objektiv eller blixt kan de vara värda en del.

Berätta vad du har för extragrejer.

Kameran kan du sortera bland miljöfarligt avfall.

/Mats

Har inte varit så aktiv fotograf, så jag har bara standardobjektivet och ett stativ till. Så inget värt att försöka sälja alltså? Finns det någon efterfrågan om man skänker bort det då?

Har inte varit så aktiv fotograf, så jag har bara standardobjektivet och ett stativ till. Så inget värt att försöka sälja alltså? Finns det någon efterfrågan om man skänker bort det då?

Du måste tala om vad det är för objektiv för att kunna svara. Är det ett fast 50mm så kan du tusenlappen eller mer beroende på vilket, en kitzoom nästan ingenting.

Tack för svar!

är inte så kunnig på det här med objektiv, men det är ett Minolta Af 28-80

Ett par hundra. Det finns ett par ute på Tradera just nu, det som är närmast avslut ligger på 135 kr.

Stativet du har kan vara det mest värdefulla av allt om det är ett bra stativ.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar