PatrikAdolfsson
Aktiv medlem
Inte min heller..
Heltyst!
/Patrik
Heltyst!
/Patrik
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
jimh skrev:
Negghållaren beskär ungefär lika mycket som en diaram. Men själva skannern klarar mer.
Jag har filat ur ett par diaramar som jag använder i diahållaren när jag absolut vill ha hela ytan. Nackdelen är ju att man då måste klippa isär remsorna om det är negativ man skannar och då blir de så bökiga att förvara. Jag har klurat på att köpa en extra negghållare att modifiera.
ErikSvensson skrev:
...Bilder som skannas med hög upplösning täcks av ett vitt brus ..... Är det en defekt i min skanner eller gör jag någonting fel?
RolandM skrev:
Tror mig funnit n bugg i Dual II som jag just har provat att skanna med (nyinköpt). En Win Xp kopplad till skannern och skannern inställd för "Color negativ". I skanningsprogramvaran visar sig bilderna riktiga, dvs färgerna rättvända, dvs en positiv bild. När jag sedan tar upp bilden i visningsprogrammet för bilder i XP och i PSP så är bilderna negativa.
.
Bobo_m skrev:
Det går bara bra!
Jag har inte varit hemma...var iväg till jobbet och betalade för min NYA scanner
Jag var tvungen att slå till på den, annars hade jag varit tvungen att lämna tillbaka den. Det var ju tänkt att det skulle bli demoexemplar. Så idag/imorgon kommer jag att lite mer utförligt testa den.
Efter att ha bläddrat lite i manualen så står det att den klarar av 1mm och 2mm dior, det står inget om 3mm men jag antar att det används samma typ av tillsats som DSII har.
Håller på att testa dammborttagningvertyget just nu. Har inte sett reusltatet än.