Annons

Minolta digital systemkamera??

Produkter
(logga in för att koppla)
Nej, inte än. Dom lägger ned mycket arbete på Dimage 7-serien & efterföljaren A1 så vi får se när & om dom släpper någon.

Larsa

Hahaha! Vilken elefant!
Den ser ju behändig ut, så synd att jag bytte system till canon. :)

Skulle vara kul att hitta nån som faktiskt lagt ut pengar på en sån. Måste haft tankarna på kilopriset.

Vad sägs om denna Minoltaskapelse från 1987? 640*480 pixlars CCD. Bakstycket skulle användas till 7000 och 9000-kamerorna.

Bilagor

• minoltasb-70s1987.jpg
    minoltasb-70s1987.jpg
    8.3 KB · Visningar: 1,450
Ser ut att vara besläktad med Nikon E2 från -96 (ungefär), tycker ni inte?

Bilagor

• nikon.gif
    nikon.gif
    38.1 KB · Visningar: 1,377
Jag

tycker den ser cool ut, påminner lite om en mellanformatskamera !!!! Robust och lite småfestlig.

Niklas, mobbar inte Minolta då de gör bättre kameror än Nikon

Minolta RD-175

Minolta försökte även med kameran RD-175.
Även kännd som Agfa ActionCam vad det var/är en ombyggd Dynax 500si med upplösningen 640X480.

Bilagor

• rd175.jpg
    rd175.jpg
    6.9 KB · Visningar: 1,157
jag mejlade minolta innan sommaren och då hade de inga planer på en digital systemkamera men de kanske inte skulle säga det även om de hade en på G.

NixXxoN skrev:
jag mejlade minolta innan sommaren och då hade de inga planer på en digital systemkamera men de kanske inte skulle säga det även om de hade en på G.

Jag ringde Minolta en vecka innan A1 blev officiell o försökte lirka ur dem om det var nåt nytt på G för jag hade en 7Hi på lut...
fick förstås inget svar men lyssnade mellan orden o bestämde mej för att vänta året ut åtminstone...

Minolta kunde göra donkiga manuella kameror också.
Minolta XK/XM/X-1 är i stil med Nikon F2.

Minolta "Donk" XM:

Bilagor

• xkmotor2.jpg
    xkmotor2.jpg
    18.4 KB · Visningar: 446
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar