Annons

Minolta digital systemkamera??

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: Minolta DSLR 2005?

KGS skrev:
Ur business strategin för år 2005

"Increasing the number of businessfields where the Company can demonstrates it strenghts"

Det blir alltså inte bara kopiatorer, kameror och mobiltelefoner. Det kanske blir TV-apparater oxå ;)

KGS skrev:
med all respekt för din lokala fotohandlare så tror jag inte han vet nåt mer än Minoltas marknadschef bara för att han fått käka jordnötter på övervåningen i deras monter på Photokina... de kanske inte ens vet själva än.

Han har inte fått veta nåt speciellt som inte branschen vet, hela branschen vet att Minoltas stora pryl är just kopiatorutrustning & att deras kameraförsäljning är en spott i havet jämfört med denna.

Skillnaden är att vi konsumenter inte funderar över sådant...

Mvh/Larsa som inte blev bjuden på några jordnötter på Photokina, men väl öl!!!

Jag köper också objektiven som alla digitaltokiga människor vill sälja ;)

/Björn som vågar vägra digitalt
Länge leve filmen..

arleklint skrev:
Alltså.. Ni med Minoltor som vill bli digitala:
Sälj objektiven till Gunte och köp Nikon ;)

*duckar*

*skrattar*

------------------

Håller med om att minolta måste tappa många av sina trogna foto kunder på att inte släppa någon d-slr på marknaden

jag själv bytte från Minolta system till Nikon system för denna orska

/Adam *som bytte Dimage 5 -> Nikon D1

Nära samma här, från dynax 800si till canon d30... Även om jag har lite minoltaprylar liggande kvar och inte har skaffat särskilt fett med canonprylar, så hoppar jag aldrig i helsike över till minolta igen.. Blivit canon-biten...

För övrigt så suger Minoltas färglaserskrivare... En hel del...

Kim10D skrev:
Finns det några siffror på det?

Det gör det säkert Kim, vet dock ej vart...

Ska erkänna att detta har jag bara hört av min handlare som verkar ha god kontakt med Minoltafolk & inte brukar säga för mycket, han påstår även att Konica/Minolta lider av penningbrist, därav sammanslagningen.

Nu får vi dock ta detta som dom rykten dom är, jag brukar dock lita på honom eftersom han inte är den som säger saker i onödan.

Larsa

prinsen skrev:
*skrattar*

------------------

Håller med om att minolta måste tappa många av sina trogna foto kunder på att inte släppa någon d-slr på marknaden

jag själv bytte från Minolta system till Nikon system för denna orska

/Adam *som bytte Dimage 5 -> Nikon D1

För närvarande kör jag med en Dimage 7Hi. Men mig kommer de tappa för sin dåliga support. De vägrar förse mig med en riktig, tryckt manual istället för den som fanns på den medföljande cd:n

För några veckor sedan skaffade vi oss en Nikon Coolpix 2100 att ha som lite av en slit-och-släng-kamera, inköpt från Honkong. Med den följde naturligtvis ingen svensk manual men det var inget problem. På Nikons supportsida gick den att beställa för 150 kronor. Men den fick vi hemskickad utan kostnad - det kallar jag kundvård !!

/Johan

hansen2 skrev:
De vägrar förse mig med en riktig, tryckt manual istället för den som fanns på den medföljande cd:n

Det är lite trist, att de inte lär sej att små saker (fast en manual är ingen liten sak...) betyder oerhört mycket för kundtrohet o vilken bild befintliga kunder ger av företaget...

Tyvärr följer ingen tryckt manual med A1 heller. Printade ut den 180 sidiga handboken på min HP-bläcksskrivare... där rök en svartpatron á 399:- o inte blir det särskilt snyggt heller. Hade gärna rekvirerat en inbunden variant för 150:- från Minolta Sverige, eller pröjsat det extra när jag ändå köpte kameran i Sverige...

Dock har servicegänget på Minolta hittills varit bara trevliga de gånger jag haft anledning att ta kontakt med dem.

KGS skrev:
Det är lite trist, att de inte lär sej att små saker (fast en manual är ingen liten sak...) betyder oerhört mycket för kundtrohet o vilken bild befintliga kunder ger av företaget...

.......

Dock har servicegänget på Minolta hittills varit bara trevliga de gånger jag haft anledning att ta kontakt med dem.

Manualen är en liten grej men betalar man mycket pengar för en kamera så ska manualen vara med anser jag. Har tjafsat en hel del med Minolta om det men inte mött någon förståelse och då blir i alla fall jag förbannad.

Minoltasupporten har varit fantastisk i själva bemötandet men vad hjälper det om man högre upp i organisationen har bestämt sig för att dra in på manualer och dylikt.

/Johan

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar