Arleklint
Aktiv medlem
KGS skrev:
Men om alla nu säljer sina Minoltaobjektiv... vem är det då som köper dem?
Dom som träffas i källaren och har "analoga orgier" första måndagen varje kvartal
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
KGS skrev:
Men om alla nu säljer sina Minoltaobjektiv... vem är det då som köper dem?
KGS skrev:
Ur business strategin för år 2005
"Increasing the number of businessfields where the Company can demonstrates it strenghts"
arleklint skrev:
Dom som träffas i källaren och har "analoga orgier" första måndagen varje kvartal
KGS skrev:
Men om alla nu säljer sina Minoltaobjektiv... vem är det då som köper dem? o kan inte de vilja ha DSLR i framtiden?
KGS skrev:
med all respekt för din lokala fotohandlare så tror jag inte han vet nåt mer än Minoltas marknadschef bara för att han fått käka jordnötter på övervåningen i deras monter på Photokina... de kanske inte ens vet själva än.
gunte skrev:
Svar fråga 1:Jag..
Svar fråga 2:Inte jag.
larsaz skrev:
hela branschen vet att Minoltas stora pryl är just kopiatorutrustning & att deras kameraförsäljning är en spott i havet jämfört med denna.
larsaz skrev:
Mvh/Larsa som inte blev bjuden på några jordnötter på Photokina, men väl öl!!!
arleklint skrev:
Alltså.. Ni med Minoltor som vill bli digitala:
Sälj objektiven till Gunte och köp Nikon
*duckar*
Kim10D skrev:
Finns det några siffror på det?
prinsen skrev:
*skrattar*
------------------
Håller med om att minolta måste tappa många av sina trogna foto kunder på att inte släppa någon d-slr på marknaden
jag själv bytte från Minolta system till Nikon system för denna orska
/Adam *som bytte Dimage 5 -> Nikon D1
hansen2 skrev:
De vägrar förse mig med en riktig, tryckt manual istället för den som fanns på den medföljande cd:n
KGS skrev:
Det är lite trist, att de inte lär sej att små saker (fast en manual är ingen liten sak...) betyder oerhört mycket för kundtrohet o vilken bild befintliga kunder ger av företaget...
.......
Dock har servicegänget på Minolta hittills varit bara trevliga de gånger jag haft anledning att ta kontakt med dem.