Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Minolta A1 VS Pentax K100D
- Trådstartare jacken
- Start datum
Niklas Rosendahl
Aktiv medlem
Tycker nästan A1:n ser bättre ut, lite skarpare
Men är det utsnitt på 100% ?
/Niklas
Men är det utsnitt på 100% ?
/Niklas
Gunnar D
Aktiv medlem
Bilderna direkt ur en kamera av typen A1 är i stort sett färdigbehandlade i kameran, ur Pentaxen kommer en bildfil som behöver justeras i datorn.
Givetvis kan du ställa in din Pentax sâ den ger samma resultat som A1:an direkt ur kameran, men dâ missar du hela poängen med en DSLR.
Givetvis kan du ställa in din Pentax sâ den ger samma resultat som A1:an direkt ur kameran, men dâ missar du hela poängen med en DSLR.
christianhylse
Aktiv medlem
det här bevisar ju
att Minolta gör kameror som håller
och - som alltid med Minolta -
varit före sin tid.
att Minolta gör kameror som håller
och - som alltid med Minolta -
varit före sin tid.
KGS
Aktiv medlem
Good Old Aette står sej väl sålänge du slipper dra på höga iso. Aette tappar också när du ska hitta fokus i dåligt ljus. Men visst. Kompaktkamerornas okrönta kungar heter förstås Minolta A1/A2.
Det krävs mycket för att man ska se skillnaden på webben o vid normala utskrifter. Tror jag. Har ännu inte printat nåt från D7D, men varje gång jag fick hem en påse A1/A2 bilder blev jag tårögd av glädje. Bilderna är så bra att det inte är normalt...
Det krävs mycket för att man ska se skillnaden på webben o vid normala utskrifter. Tror jag. Har ännu inte printat nåt från D7D, men varje gång jag fick hem en påse A1/A2 bilder blev jag tårögd av glädje. Bilderna är så bra att det inte är normalt...