Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Minolta 2x M/A converter

Produkter
(logga in för att koppla)

christianhylse

Aktiv medlem
Ja,
nu har man sannolikt gått över ån för att hämta beskt vatten, men -
fick ett Minolta 2x M/A-converter (i ett störra paket) härom dagen
och trodde att det var blott en teleconverter,
men nu hittade jag den på ebay och där står det också att den funkar som en MD/MC - - > AF-adapter, stämmer detta?
(för jag har...såklart gått och beställt en piratadapter från Hong Kong...också)

mer info här:
http://cgi.ebay.com/Minolta-Sony-2x...ryZ48554QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

(utdrag från den sidan)

The Minolta 2x M/A Converter enables attaching Minolta MD or MC manual focus lenses to Minolta A-type (Alpha) lens mounts (on Minolta AF SLR cameras, Konica Minolta DSLR cameras 7D and 5D, and Sony DSLR A 100). At the same time, the converter doubles effective focal length of the lens so attached. This is the type "S" converter which is intended for use with lenses of 300mm or shorter focal length.

--
- Kan du inte testa själv?
undrar ni säkert,
men nej, är inte hemma förrän sent i kväll
och blev väldigt nyfiken på hur en MD-2x-converter kan dubbla och också tjäna som MD/MC - - AF-adapter. Även om den då alltid ger dubbel brännvidd.
 
Senast ändrad:
glöm det här inlägget,
ännu ett "kunde-kanske-kollat-läget-innan-jag-frågade"-inlägg från min sida.
Den converter jag har är en
MD 300-S, det här verkar vara någonting annat, en M/A 300-S i alla fall.

Men när jag ända tjabbar om convertrar.
300-S är ju avsedd för objektiv under 300mm brännvid (300-L över 300mm),
men vad händer om jag använder denna till en XD-7 och en Minolta MD 300 F/4.5 (vilket jag planerat göra i helgen). Funkar det inte?

/christian.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.