Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Minneskortläsare?

Produkter
(logga in för att koppla)

H.Helmersson

Aktiv medlem
Jag undrar var man lättast köper en minneskortläsare?

Har Dom stora el-kedjorna de, typ Siba o Elgiganten?

Vad brukar dom kosta?


Mvh Henric
 
Om du kan pilla i din dator så kan du köpa en mojäng som tar en diskettstationplats för straxt över hundringen.

I annat fall finns saker du stoppar i en usb-port, pris detsamma.

Är du ett curligbarn?
 
FILM) (ulltand skrev:
Är du ett curligbarn?

Ulf, du har räddat min annars så grå och trista eftermiddag.

Henric, alla stora tillverkare av minneskort gör även läsare. Jag har en från Sandisk som är lika stor som en tändare. Enkel, snabb och smidig. Kostade 150:- eller så och funkar bra. Har du många olika typer av kort (SD, CF m.fl.) finns större mojänger som läser allt mellan himmel och jord, men då kostar de också mer. Dessa borde finnas där du kan köpa minneskort, d.v.s. databutiker, fotohandeln och vitvaruvaruhus (kan man säga vitvaruvaruhus?)

/ Joacim
 
Kolla bara så att läsaren stöder sdhc. Det gör inte min inbyggda, fick jag bittert erfara.
 
Hehe.. Vad är ett "Curligbarn?"
Tack för era svar, köpte kamera idag men oroade mig lite för kortläsaren, som tur är hade jag ju de i datorn, men de tänkte jag ju inte på..


Mvh Henke
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.