Annons

Minneskort

Produkter
(logga in för att koppla)

torparen

Aktiv medlem
Sitter med en nygammal Canon 70d framför mig.
Skall nu inhandla minneskort och blir då en aning rådvill.

Jag har planer på att prova på att filma.
Jag vill inte lagra alla semesterbilderna på ett kort

Alltså minst två kort är aktuellt varav ett skall funka för inspelning av film..

Att det ska vara SD-kort det är jag klar över.

Alltså minst två kort är aktuellt varav ett skall funka för inspelning av film..

Vet inte riktigt vad din fråga är. Men sandisk kör jag med, dom är väldigt pålitbara. Minneskort har ju gått ner i pris något enormt. Mitt sandisk 16GB kort kostade bara 158 kronor. Ska du filma rekommenderar jag ett ännu större såklart. Elgiganten och media mark eller dina lokala fotobutik borde fungera, om du inte vill handla över internet.

Hoppas detta hjälper.

Mvh

Kan bara säga att du ska INTE köpa Transcends minneskort. Jag gav dem en chans nyligen och efter några månader börjar de krångla och jag förlorade massor bilder. Innan det har jag använt Sandisk Extreme i ca 6 år och ALDRIG haft problem.
Jag har lärt mig en läxa helt enkelt.

Kört med Sandisk extreme i lite över 5 år inte ett enda har krånglat . Tror att Sandisk är nog ett av dom bästa på marknaden

Fel jag skall inte svara på min egen fråga

Vet inte riktigt vad din fråga är. Men sandisk kör jag med, dom är väldigt pålitbara. Minneskort har ju gått ner i pris något enormt. Mitt sandisk 16GB kort kostade bara 158 kronor. Ska du filma rekommenderar jag ett ännu större såklart. Elgiganten och media mark eller dina lokala fotobutik borde fungera, om du inte vill handla över internet.

Hoppas detta hjälper.

Mvh

Uttryckte mig otydligt tydligen vad jag är ute efter är minneskortens kapacitet i första hand snabbhet i andra hand lagringskapacitet. Jag förmodar att för att kunna filma måste man ställa tekniska krav på korten.

Som ni nog märker är jag novis på området då det gäller att filma med kameran. Det talas om SDHC och SDXC kort

Fynd

Här hittade jag ett bra kort till fyndpris. Din kamera har ingen nytta av et snabbare kort. Fördelen med lite dyrare extreme-kort kan dock vara att de ska vara specade för funktion i ett vidare temperaturspann. Har dock själv fotat med sådana här mellanklasskort i temp från -25 till brännande ökensol på arabiska halvön. Sandisk har aldrig krånglat för mig.
http://www.scandinavianphoto.se/(X(...gital-32gb-extreme-sdhc-uhs-1-60mb-s-class-10

Har haft sandisk 90 MB/s CF som bränt och transcend SD som bränt.

Ingen av Canons kameror (1DX och 7DII med kanske?) med SD-kort har högre hastighet än 40 MB/s.

Senast ändrad:
ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto