I dagsläget finns inga SD-kort som hinner med D7000's seriebildshastighet, inte på långa vägar(när man fotar RAW då dvs.). Kamerans egna buffert räcker till 10 RAW-bilder, vilket fylls på ungefär 1,5s.
Själv kör jag i dagsläget 2st 8GB Sandisk Extreme III 30MB/s-kort till min D7000, dessa ska jag dock snart byta ut till 2st 16GB istället då 8GB inte räcker till för min del.
Jag tänkte då ta antingen ett par av Sandisk's nya kort; Extreme Pro 45MB/s eller Panasonics kommande med 80MB/s(!) skrivhastighet. Dock vet jag inte om sistnämnda korten kommer ge mycket mer än Sandisk's kort på en D7000.
Har kollat lite jämförelser på nätet mellan Sandisk's 30MB/s-kort och nya 45MB/s-korten och skillnaden är bara marginell, men ändå märkbar. Själva seriebildshastigheten blir inte mycket snabbare alls, men däremot töms bufferten rätt mycket snabbare, vilket är ett plus.
Hur som helst så rekommenderar jag dig att köpa ett par Sandisk Extreme Pro 45MB/s!
Du bör ta minst 8GB, men jag skulle nog rekommendera 16GB. För min del är iaf. 8GB lite för smått.