Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Minneskort till 40D (funkar högre än CF II)?
- Trådstartare JensByh
- Start datum
Du blandar ihop saker och ting.
Typ 1 är tunna kort som Sandisk Ultra eller Extreme. Typ 2 är tjockare kort som Hitachi Microdrive. (alltså en minihårddisk)
Det har alltså bara med storleken att göra och inte hastigheten.
Typ 1 är tunna kort som Sandisk Ultra eller Extreme. Typ 2 är tjockare kort som Hitachi Microdrive. (alltså en minihårddisk)
JensByh
Medlem
Du blandar ihop saker och ting.
OK, nu hänger jag med.
Så vilken hastighet behöver jag för att hinna med att skriva bilderna i 6,5 fps?
Ett Sandisk extreme III skulle duga gått?
ErlandH
Aktiv medlem
Det är bara bufferten som klarar 6,5 fps. När den är full går det betydligt långsammare att spara ner bilder på kortet, ungefär 1 fps om man plåtar i raw. Hur snabba olika kort är i en 40D (och andra kameror) kan man läsa på Galbraiths utmärkta webbsajt.Så vilken hastighet behöver jag för att hinna med att skriva bilderna i 6,5 fps?
apersson850
Aktiv medlem
Jag har nöjt mig med Ultra II. Kameran hanterar dem utmärkt också. Skillnaden märks nog bara vid ihärdigt serietagande i full fart.