Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Minneskort Snabb vs Normal
- Trådstartare HusKul
- Start datum
dumbo
Aktiv medlem
På en IXUS 400 märker du nog ingen direkt skillnad.
När det gäller hastighetsmärkning så försök ta reda på hastigheten i MB/s. 10x kan innebära olika saker beroende på tillverkare. En del jämför med hastigheten hos en CD-läsare, andra har tagit något godtyckligt nummer ur luften.
Om du menar Sandisk "vanliga" kort när du skriver "normala kortet" så varierar det. De lite äldre är olidligt långsamma. De nyare är snabbare. Mitt ligger på ca 1.7MB/s och är 1.5 år gammalt.
När det gäller hastighetsmärkning så försök ta reda på hastigheten i MB/s. 10x kan innebära olika saker beroende på tillverkare. En del jämför med hastigheten hos en CD-läsare, andra har tagit något godtyckligt nummer ur luften.
Om du menar Sandisk "vanliga" kort när du skriver "normala kortet" så varierar det. De lite äldre är olidligt långsamma. De nyare är snabbare. Mitt ligger på ca 1.7MB/s och är 1.5 år gammalt.
jonwam
Aktiv medlem
Vid överföring till datorn finns ännu en parameter att ta hänsyn till, vilken USB version du använder. De flesta kameror klarar bara USB 1, vilket ger max 11 Mb/s medan kortläsare klarar USB 2 som ger (teoretiskt) 400 Mb/s.
Så en kortläsare är troligen det bästa sättet för dig att få snabbare överföring till datorn.
På min A70 märks skillnaden vid formatering och radering av alla kort, där ett snabbare kort är ca 2 sek snabbare (128 MB).
Så en kortläsare är troligen det bästa sättet för dig att få snabbare överföring till datorn.
På min A70 märks skillnaden vid formatering och radering av alla kort, där ett snabbare kort är ca 2 sek snabbare (128 MB).