Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Minneskort, kan man använda i flera kameror?

Produkter
(logga in för att koppla)

Bluelight

Medlem
Minneskort, läggas in i flera kameror?

Kan man lägga in minneskort i olika kameror.

Det är så att jag hade minneskort i min nya coolpix L2, den förstördes dock av något fabrikationsfel eller något annat. Jag undrar nu om jag kan lägga in minneskorten i en HP photosmart 620 för att få ut dom. ?
eller försvinner allt då?


Någon som vet?
 
Jag har haft sandisk 1 GB minneskort samt kingston och sandisk och annat kort i min coolpix L2. Jag hade me dmig kameran på semester och kameran förstördes andra dagen.

Nu till den viktiga frågan.

Kan jag lägga in dessa kort i min HP photosmart 620 för att få ut bilderna.

Eller försvinner alla mina kort då?

Hur ska jag göra?
 
tror du bilderna försvinner om jag lägger in kortet i HP:n

Jag har typ 5 stycken kort, och de har varit i HP:n, coolpix L2 och en minolta dimage F300. hur fungerar en minneskortläsare?

Lägger man i kortet i någonting och får in allt på datorn?

tror du de försvinner om jag chansar med photosmart kameran jag har nu
 
Det SKA gå att sätta in kortet i vilken kamera som helst så länge du inte går med på någon formattering mm. Men du gör bäst i att köpa en extern minneskortläsare då dom framförallt är snabbare plus att du spar på batteriet i kameran...

EDIT: Stoppa in dom i kameran, det bör verkligen inte vara några problem... Men som sagt köp en extern minneskortläsare...

Hur en sån fungerar? Det är som en diskettenhet fast för minneskort av olika typer som du ansluter via High Speed USB 2.0. Antingen "ploppar" dom bara upp eller måste du installerat någon mjukvara som finns med, beror på vilken du köper...
 
okej. Nej jag går inte med på någon formatering då. Har aldrig fått det alternativet när jag lagt in kort i annan kamera.

Var köpte du din minneskortsläsare. Något speciellt namn de har och vilket märke är bäst?
 
Är inte så jätte insatt då jag har en inbyggd som funkar utmärkt, men jag köpte en billig, 199kr på SIBA för att ha till min portabla multimediaspelare som backup. Den har funkat bra hittills men jag tror man bara köpa en något dyrare variant helst om man tänker använda den jämt och inte vill riskera något. Då bör man nog skaffa en som har FireWire också...
(Ännu snabbare än USB)
 
ska testa nu lägga in korten, sedan imorgon köper jag en minneskortsläsare.

tack för svaren. Meddelar snart ifall det gick.
 
Senast ändrad:
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.