Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Minimilängd på kommentarer
- Trådstartare Bibi
- Start datum
Ja det stämmer att den utökats en del, från 10 till 30 tecken. Ger man bilden lite tid kan man säkert hitta dom extra orden som behövs.
Jag har också utökat texten om kommentarers längd lite i Bildregler:
Jag har också utökat texten om kommentarers längd lite i Bildregler:
Undvik kommentarer i stil med "Snygg!" och "Dålig!"
Det ger inte så mycket till fotografen för att han/hon skall utvecklas. Även om du tycker den helt enkelt är "bra" vid första blicken, titta en stund till försök att formulera vad med bilden som fick dig att fastna för den, vad är dess kvaliteter (och brister). Det hjälper fotografen att förstå hur andra ser och tolkar bilden, och utvecklar också ditt eget bildseende.
Johan Ahlbom
Aktiv medlem
clindh skrev:
Ja det stämmer att den utökats en del, från 10 till 30 tecken. Ger man bilden lite tid kan man säkert hitta dom extra orden som behövs.
Tycker det är en god tankegång, att främja konstruktiv kritik som utvecklar fotografen.
MEN, min personliga åsikt att jag faktiskt tycker det utvecklar mig, även med endast ett: "wow" "fin bild" osv.. Visst, alltid kul o veta VARFÖR betraktaren tycker min bild är bra/dålig, men jag ser hellre en fåordig positiv kommentar än ingen alls!!
kommer det en fåordig negativ kommentar som tex: "Kass bild" "Familjealbumsbild" osv.. så är det inte lika positivt för mig o min utveckling som fotograf, men då brukar jag fråga betraktaren om att utveckla sin kommentar lite så jag förstår vad han/hon menar..
Min poäng är att JAG skulle vilja kunna välja att få kommentarer oberoende av dess längd/antal tecken. Går det att lösa på nått sätt?
mvh Johan
Söderlund
Aktiv medlem
En liten personlig reflektion ang. kommentarer och dess längd.
Jag ser hellre en kommentar typ "Wow", "Kanonbild" m.m. än ingen alls.
Får man en kommentar så betyder det att någon människa har bemödat sig att öppna bilden, tittat på den och tagit sig tid att skriva, kanske en kort, men ändock en kommentar.
Den tid någon lägger på att titta på bilden och skriva kommentaren tror jag många, kanske det flesta, uppskattar.
Nu finns det dom som vill ha kommentarer som är som ett fullt a4, kan inte dessa medlemmar ha en egen "elitkommentarspool" medan vi vanliga dödliga amatör-/nybörjarfotografer kan ha det som det har varit tidigare, alltså vara tacksamma för en wow-kommentar?
Mvh
Jag ser hellre en kommentar typ "Wow", "Kanonbild" m.m. än ingen alls.
Får man en kommentar så betyder det att någon människa har bemödat sig att öppna bilden, tittat på den och tagit sig tid att skriva, kanske en kort, men ändock en kommentar.
Den tid någon lägger på att titta på bilden och skriva kommentaren tror jag många, kanske det flesta, uppskattar.
Nu finns det dom som vill ha kommentarer som är som ett fullt a4, kan inte dessa medlemmar ha en egen "elitkommentarspool" medan vi vanliga dödliga amatör-/nybörjarfotografer kan ha det som det har varit tidigare, alltså vara tacksamma för en wow-kommentar?
Mvh
evalisen
Aktiv medlem
De här kanske kan vara något:
http://momoney.awardspace.com/
http://momoney.awardspace.com/
millimeter
Aktiv medlem
Bibi skrev:
30 tecken är inte så förskräckligt mycket. Ändå har jag i dag avstått från att ge en både konstruktiv och mer än 30 tecken lång kommentar för att jag kände mig pressad och hämmad i att fritt kunna yttra mig.
Varför då?
(Jag tror inte att en minimilängd på kommentarerna är lösningen på något problem, men det påverkar mig inte eftersom jag räknar med att alltid lätt kunna skriva mer än 30 tecken.)
Jag tycker det är mycket bra med gränsen.
Inte för att det är mänskligt omöjligt att aldrig någonsin skriva en användbar kommentar under 30 tecken.
Inte heller för att alla kommentarer över 30 tecken per automagi håller nobelprisklass.
Däremot så kommunicerar ju gränsen en ambition och en tanke från fotosidans sida.
Inte för att det är mänskligt omöjligt att aldrig någonsin skriva en användbar kommentar under 30 tecken.
Inte heller för att alla kommentarer över 30 tecken per automagi håller nobelprisklass.
Däremot så kommunicerar ju gränsen en ambition och en tanke från fotosidans sida.
alcedo [E.F.S]
Avslutat medlemskap
Jag var inte ens medveten om att det fanns en gräns... Så den kan ju inte vara så svår att ta sig förbi?