Mingel
Hejhej, Dags att göra ett nytt inlägg!
Jag (Benjamin Rudström) och Drejjan (André Nordblom) jobbar för närvarande båda på STATT i Mariestad. Vi kör varannan lördag och bilderna finns här:
http://www.facebook.com/profile.php?id=100000751696670&sk=photos
Först och främst måste jag säga att André är en ypperlig kollega (Även fast vi inte jobbar ihop! haha..)
Men men, mycket har hänt sedan jag skrev senaste inlägget här.
Bla. har jag skaffat ett Sigma 10-20mm f/3.5 och Omnibouncer.
I dagsläget använder jag ENDAST mitt 10-20mm vid vimmelfoto. Ett extremt bra obejktiv som fyller mina önskningar på foton dagligen. Använder det nästan hela tiden.. (Jag älskar vidvinkel).
Men iaf. Tillbaka till trådens syfte.
Mingelfoto, Jag brukar gå loss med slutartiden, målar mycket med det befintliga ljuset. Detta är både till för och nackdel, men jag älskar att få bilderna att se ut som att denna kväll har varit helt "Bananas". Det är mitt, och jag hoppas det är Andrés syfte med bilderna.
Jag har tänkt lite ang. vimmel/mingelfoto senaste tiden. Jag har sett att vissa fotografer använder sig utav "noice reduction" så att folk ser plastiga ut, något jag absolut inte förstår! Kanske någon här som kan förklara för mig?
Sedan tycker jag att bilderna från tex. Finest och Aveny är tråkiga. Mycket pga. att jag själv smäller av "galna" bilder och leker ljuset en hel del. Kanske också för att Finest/Aveny inte vill att nattklubbarna ska se ut som det är "bananas" utan att det ska vara lite fint och stiligt sådär.
Min personliga åsikt är att jag tycker det är roligare att se bilder från en nattklubb där stället verkar helt "bananas" och "f*cking crazy" då jag gillar att festa på det sättet. Tror det inte bara är jag som tycker så..
Självklart är många/alla bilderna som är lugna, fina och korrekta väligt snygga och trevliga dom med. Men man får mer känslan av att utestället i fråga är ett mingelställe och inte ett "MADDAFUKKIN' REJV" typ.
JazzBazz, du som jobbar i GBG får gärna berätta om ni har några önskemål från eran "arbetsgivare" om hur fotona ska se ut eller om ni har fria händer?
btw. Jag pratade med någon fotograf för ett tag sedan när jag var på Parken i gbg. En fredag. Det var en Downtown Fridays kväll och jag var där med Marko U som spelade.. Kanske, av ren slump var JazzBazz?
Vi pratade iaf om lön till mingelfotografer osv. Eftersom jag då hade hört den sjuka saken att fotografer på Finest inte fick något betalt alls!? Men som tur var så var detta inte fallet..
Shit, mycket text. Hoppas någon orkar läsa igenom! /over