Annons

Mindre bilder i sekunden med batterigrepp?

Produkter
(logga in för att koppla)

VTapper

Aktiv medlem
Hej!

Jag köpte mig Canons batterigrepp till min 7d, men jag kommer inte upp i 8bilder i sekunden med det på. Byter jag tillbaka till bara batteri så blir det 8 igen.

Någon som har en förklaring varför det är så? Är något fel?

Tacksam för svar
Mvh Victor
 
Är det original grepp och/eller du använder AA batterier?
Har läst att vissa haft problem pga detta.

/Stefan
 
Är det original grepp och/eller du använder AA batterier?
Har läst att vissa haft problem pga detta.

/Stefan
Jaså? Hade inte hört något och de i butiken sa inget om det heller.
Det är Canons egna jag har. Ja jag kör med 6st aa batterier i.
Blir det sämre med aa batterier?
/Victor
 
De i butiken är oftast inte kunniga i specifika saker utan övergripande samt duktiga på att sälja.
Jo, det är rätt normalt att AA batterier slöar mer hastigheten. Är det uppladdningsbara du använder? Testa vanliga AA. De har 0,3 V mer i spänning per batteri.



/Stefan R. Nilsson
 
De i butiken är oftast inte kunniga i specifika saker utan övergripande samt duktiga på att sälja.
Jo, det är rätt normalt att AA batterier slöar mer hastigheten. Är det uppladdningsbara du använder? Testa vanliga AA. De har 0,3 V mer i spänning per batteri.



/Stefan R. Nilsson

Det är uppladdningsbara jag har, de bästa tydligen. Ska prova det.
Jag ska åka ner och prata med de imorgon och se vad de säger.

Mvh Victor
 
Du ska ha det vanliga kamerabatteriet i batterigreppet. AA-batteriinsatsen är främst tänkt för när man reser och inte har möjlighet att ladda batterier.
 
Du ska ha det vanliga kamerabatteriet i batterigreppet. AA-batteriinsatsen är främst tänkt för när man reser och inte har möjlighet att ladda batterier.

Okej. Hade jag/de ingen aning om utan han rekomenderade att ha laddningsbara aa med 2700 något för de var vassa...

Tack för hjälpen alla

Mvh Victor
 
Jo, AA batterier på 2700 mAh är bra, men inte jämfört med kamerans eget Li-Ion batteri. En 7D orkar inte 8 blder per sekund om inte det egna batteriet är bra laddat, dessutom. Sjunger det på sista versen ligger du på 6-7 bilder per sekund. Sen får det inte vara för mörkt heller. Du bör kunna ha 1/250 s på ISO 100 utan underexponering för att få ut full fart.

Det är bra att ha två kamerabatterier i batterigreppet. De laddas ur växelvis, så det ena hinner vila och hämta sig när du använder det andra. Bra för prestandan, men dåligt såtillvida att båda batterierna tar slut samtidigt.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.