Graylingman
Aktiv medlem
KG och Ola: Det känns som om ni redan dragit detta i den gamla mastodonttråden. Kan ni inte fortsätta där om ni vill ta det ett varv till?
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det var pga din inblanding. ....
Hur tänker du nu? Jag blev inte inblandad förrän själva förhandlingen startade. Försöken att nå en förlikning gjordes innan det ens blev en tråd på FS.
Hjälpte inte du Joachim skriva brev och gav råd innan tingsrätten?
Och nog har du skrivit i tråden rätt länge.
I vilket fall sa fotografen att det var pga dig som beloppet slutade på 4000 och inte lägre.
Lite utanför ämnet, så är det just nu poppis att skicka fakturor för upphovsbrott på porrvideoklipp på internet där det går att se klippen fastänn man inte betalar. Bra salta räkningar och med MC-gäng som indrivningsfirma. Indrivningen är nästan laglig förutom detaljer i tillvägagångssättet och val av klädsel.
Då har hon talat med dig efter förhandlingen och sagt helt andra saker än hon sade till Joachim under förhandlingen. Där hävdade hon att hon inte kunde göra något utan att hennes ombud bestämde. Mellan Joachim och mig rådde motsatt förhållande, dvs han fick bestämma själv. Hade jag fått bestämma så hade det inte blivit någon förlikning. Men allt det där vet du sedan den förra tråden, så det behöver vi inte älta mer. Nu låter vi den här tråden återgå till det den är avsedd för. Jag kommer snart att starta en ny tråd som du nog inte kan hålla dig ifrån. Den kommer att bli spännande.
Jag skrev inga brev till "BO" de var skrivna när Joachim började skriva i tråden. Joachim kom in ganska sent i tråden. Den handlade ursprungligen om kattfallet. Det är numera ett case för Svensk Handel som fått en anmälan om bluffakturering.
Lite utanför ämnet, så är det just nu poppis att skicka fakturor för upphovsbrott på porrvideoklipp på internet där det går att se klippen fastänn man inte betalar. Bra salta räkningar och med MC-gäng som indrivningsfirma. Indrivningen är nästan laglig förutom detaljer i tillvägagångssättet och val av klädsel.
Den här tråden hamdlar INTE om det fall som diskuterades i den nu stängda tråden, så lägg ner de diskussionerna. Fortsatta inlägg i det ämnet raderas utan ytterligare kommentarer.
...
Däremot vill jag råda TS att, som landet nu ligger, två år efter trådstarten, anlita en annan jurist än ST. I trådfallet TROR jag att fotografen kan ha något att hämta, även om det kan vara komplicerat att processa mot utländska företag och så är jag inte helt införstådd med hur de kommit över bilderna.