Annons

Min första utställning

Produkter
(logga in för att koppla)

Jonathan Johansson

Aktiv medlem
Hej allihop!

Nu är första dagen på min första utställning över och jag kan summera dagen med några få ord: Fantastiskt roligt!

Just nu är det svårt att uppskatta hur många besökare jag haft men jag blev förvånad över att ganska många stannade såpass länge som dom gjorde, upp till en halv timme gick dom fram och tillbaka och tittade om och om igen. Roligt var också att många var pratglada och man fick ta emot mycket beröm och kommentarer!

Jag fick denna första dagen sålt 4 st. tavlor.

Till alla er som funderar på om ni skall ha utställning: Tveka inte! Samla ihop pengar och kör! Det ger välldigt mycket tillbaka!

M.v.h. Jonathan

Grattis, och det menar jag !!!
Jag grattar dig då jag tycker det är strongt av dig att genomföra detta.

Lycka till !!!

Niklas
Med sin egen utställning "The Old Factory" på min hemsida www.niklaswibom.com

Grattis jätteskoj. Var inne och tittade runt bland dina bilder och kan förstå att folk tyckte om det de såg.Håller själv på med en förhoppningsvis kommande utställning åt det dokumentära hållet(men oj vad det går tid).
Fortsatt lycka till
Hälsar Lasse

Grattis :) Och väldigt fina bilder du har tagit. Klart att det måste vara roligt att få uppskattning efter så många tidiga morgnars och kvällars arbete ;-) Är lite nyfiken på vilken typ av kopior du ställer ut. Är det Lambdakopior typ Crimson? Och hur har du valt att montera dem? Ramat, laminerat, monterat på hardboard?
Lycka till med utställningen och hoppas du säljer många bilder!
MVH, Niclas

SixBySix skrev:
Grattis :) Och väldigt fina bilder du har tagit. Klart att det måste vara roligt att få uppskattning efter så många tidiga morgnars och kvällars arbete ;-) Är lite nyfiken på vilken typ av kopior du ställer ut. Är det Lambdakopior typ Crimson? Och hur har du valt att montera dem? Ramat, laminerat, monterat på hardboard?
Lycka till med utställningen och hoppas du säljer många bilder!
MVH, Niclas

Tack allihop!

Det är canvasutskrifter med ek ramar utan glas i 75x50 cm, 50x70 cm och 40x40 cm. Utskrift att ramtillverkning sker i sammarbete med Atelier Anjou, www.anjou.se

M.v.h. Jonathan Johansson

Hej!

Nu är då utställningen över, den varade i tre dagar, fredag t.o.m. söndag.

Jag skall försöka mig på en liten summering.
Uppskattningsvis hade jag under dom tre dagarna ca. 150-200 besökare, flest på fredag och söndag, lördag var ganska lugn.

Om ingen drar sig ur så har jag total fått sålt 7 st. stora tavlor (75x50 cm) och 3 st. små (40x40 cm) det är några till som fortfarande funder så förhoppningsvis kan det bli några till om dom bestämmer sig.

Ekonomiskt så ser det ut som jag nästan kan gå +-0 men då har jag ju tavlor kvar som jag kanske kan få sålt vid senare tillfälle. Jag hade 27 st. tavlor på utställningen.

Efter detta har jag verkligen fått blodad tand!

M.v.h. Jonathan

Roligt Jonathan! Tror du har hittat helt rätt. Grattis till framgången. Tror absolut att du går + i slutändan när du får sålt övriga tavlor också. Och tack för info och utställningsrapport! Mycket intressant.
Vill passa på att tipsa om en artikelserie av en kille som pysslar med liknande saker som du. Tror det kan vara väldigt intressant för dig att läsa även om artikeln tyvärr är extremt drygt skriven.Totalt 3 delar ca 12 sidor per del, med massor av upprepningar och självgoda utsvävningar. Men om du bara skumläser skräpdelarna finns det ändå guldkorn att hitta. I korthet är det en minisjälvbiografi om killens väg från intresse för fotografi till att tjäna bra som landskapsfotograf genom att sälja på utställningar mm.

http://www.luminous-landscape.com/columns/Artist1.shtml

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar