ANNONS
Annons

Min dator har kraschat!? Pga Firefox 1.0!?

Produkter
(logga in för att koppla)

Jag läste tråden om webbläsaren Firefox 1.0 igår och tänkte då att det var en bra ide´att testa den. Så jag installerade och idag ångrar jag mig djupt.
Nu startar nämligen inte min dator som den ska. Den hänger sig på första bilden som kommer upp, texten Fujitsu Computers Siemens. Trycker jag Ctrl+Alt+Del för att starta om stänger datorn av sig och sedan händer inget mer.
Jag har en P4 med WinXP.
Vad tusan gör jag nu??

hej! du är inte ensam om detta det här händer mig i jämnan! du måste öppna sidan på burken (datorn) och i moderkortet(det som alla grejer sitr i) så finns det ett batteri som ser ut som ett klockbatteri men detta är ite större. ta bort det(det är mycket änkelt) och sedan sätt tillbaka det! sen går det!
//kim

hej! igen:D

'det kanske ee så enkelt att det är bara en sladd som kanske har hoppat ut lite ur hårddisken! om du bara trycker lite på den sladden så går det kanske sedan!

LIMIT skrev:

hej! du är inte ensam om detta det här händer mig i jämnan! du måste öppna sidan på burken (datorn) och i moderkortet(det som alla grejer sitr i) så finns det ett batteri som ser ut som ett klockbatteri men detta är ite större. ta bort det(det är mycket änkelt) och sedan sätt tillbaka det! sen går det!
//kim

alldeles utmärkt tips att ge nån som inte har så stor koll.... (not) efter att ha nollställt BIOS-inställningarna är det inte så säkert att datorn öht startar som den skall

Jag begriper fortfarande inte var felet låg, men jag fick igång skräpet genom att dra ur väggkontakten när datorn var igång.
Bryta strömmen brukar funka på garageportar, tvättmaskiner mm så jag testade helt enkelt det på datorn.

Nu funkar eländet som det ska och jag tänker inte installera Firefox igen. Jag kör på med IE.

*fudeli fudela* ;-)

Sannolikheten att FireFox orsakade ditt problem är så liten så den finns knappt. Det är som att en bil slutar fungera för att du lagt en viss resväska i lastutrymmet.

Det där med att plocka bort batteriet till CMOS-minnet kan lösa vissa problem, men det kan lika gärna ställa till med fler (och troligen svårare) problem. Det är inget jag skulle rekomendera för någon som inte har mycket (teknisk) vana med datorer. Om någon som bara använder datorer (utan att lösa de problem som kan uppstå) plockar bort batteriet kan det sluta med ett besök i en serviceverkstad.

Jag såg den, de flesta är som Göran Ingman inne på samma linje, att Firefox är ett säkrare alternativ än Explorer.

Många är dock som han osäkra på hur det kommer se ut när Firefox är störst, och virusmakarna koncentrerar sig på den, men det återstår att se.
Faktum är dock att säkerhetshål i dag pluggas igen snabbare i Firefox än i IE, och man får inte glömma att FF är en egen produkt, inte ngt som kopplas ihop med operativsystemet som IE gör.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar