Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

MIN bid i tidningen!

Produkter
(logga in för att koppla)

Gip

Aktiv medlem
Jag var i örebro på jaktprov och hade (naturigtvis) kameran med mig.

På hemvägen binkade mötande bilar hysteriskt på mig och jag trodde det var poiskontro, men strax därefter var en rejäl olycka.

Det hade kommit några bilar innan mig, men alla satt snällt kvar i sina bilar medan jag drog på mig regnkläderna och tog med mig kameran och gick ut, jag plåtade några bilder innan jag såg att det satt folk FAST i dom demoerade bilarna...då drog jag mig tillbaka och mådde illa...(men människorna syns inte på bilderna)

Jag skickade in bilderna till tidningar när jag kom hem och nu ringde expressen och berömde dom och tyckte dom var jättebra och ville publicera dom. :)

http://www.expressen.se/index.jsp?a=655733

Nu ska jag bara hitta en av dom etthundraelva trådar hur jag fakturerar... ;)
 
Då får man väl gratulera till publiceringen!

Men det är alltid tråkigt med trafikolyckor, den sträckan mellan Alingsås och Vårgårda är tyvärr väldigt drabbad vad gäller olyckor :-(

//m.bucht
 
Tur i oturen, hemskt med trafikolyckor och så har vi idioter som gnäller på fartkameror och gnäller över våra låga hastigheter... =/
 
Ja känslorna var delade, det var hemskt att se förödelsen...det låg en demolerad husbil med folk i i diket också...samtidigt stod jag där ensam med min kamera (ingen annan vågade gå ut, dessutom hällregnade det)

...men samtidigt var det en skön känsla att vara först...
 
Vr98olli skrev:
Tur i oturen, hemskt med trafikolyckor och så har vi idioter som gnäller på fartkameror och gnäller över våra låga hastigheter... =/

Folk kanske skulle behöva se sånt här...när jag åkte hem var jag VÄLDIGT laglig ;) ...och jag kommer nog ta det VÄDIGT lungt en lång tid framöver...
 
Usch, det såg hemskt ut...
Men undrar hur ska fakturera..? Det kan inte vara ett bra förhandlingsläge nu när bilden redan ligger ute? Fast det kanske är till papperstidningen förstås.
 
Kolla in frilansfinans.se
Enklare och snabbare finns inte, rekommenderas varmt.
Det borde väl bli 660:- som för arkivbild enl BLF:s prislista för dagspress.
 
Dez skrev:
Kolla in frilansfinans.se
Enklare och snabbare finns inte, rekommenderas varmt.
Det borde väl bli 660:- som för arkivbild enl BLF:s prislista för dagspress.
Frilansfinans verkar vara smidigt men ta kontakt med Expressen & fråga, dom bör kunna betala direkt till dig & ombesörja att allt blir rätt med skatt & moms.

Har själv nyligen sålt en bild till en firma som fixade detta galant & betalade ut pengarna till mig som lön direkt till mitt konto.

//Larsa
 
Dez skrev:
När räddningstjänsten finns på plats gör Svensson bäst i att hålla sig undan.

Jepp, det var precis så det var.

När jag kom hade räddningstjänsten kommit, men dom väntade på ambulanser (det kom tom en helikopter)

Jag är glad att jag höll mig undan...annars hade jag säkert fått se nåt jag inte ville...i husbilen fanns det också folk, men dom såg man inte, men jag såg hur räddningstjänsten försökte lugna dom utifrån.
 
Aha. Av vad du skrev fick jag intrycket att du var ensam på plats (förutom några andra bilister som satt kvar i sina bilar).
 
Jag fotade oxo en trafikolycka idag åt lokaltidningen.
Det var en MC som kommit utanför asfaltskanten och kört av.
Det jag fotade var hur de bar in en bår i ambulansen medan en annan MC-kille stod kvar utanför.
Då känner man empati, tänk om det är hans tjej som ligger där, allvarligt skadad..
När jag senare ringde reportern på tidningen sade han att ingen var allvarligt skadad, som tur var.

P.S, din bild var bättre än min bild Gill.
Jag hade motljus av stark sol..
Som tur var hittade jag en underbar PS-finess, highlights-shadows..
 
Det var en snubbe som frågade nyfiket vilken tidning jag kom ifrån och jag sa att jag inte kom ifrån nån tidning sa han "okey, för jag kände nämligen inte igen dig"

...detta var en snubbe från kön (ingen från räddningstjänsten)

Han var inte otrevlig men jag reagerade på svaret...känner ALLA som arbetar på tidningar ALLA?

Man kanske skulle svarat proletären *skratt*
 
Nej, man känner inte alla, men det är bra om man känner så många som möjligt, därför blir man nyfiken..
 
Dez skrev:

P.S, din bild var bättre än min bild Gill.
Jag hade motljus av stark sol..
Som tur var hittade jag en underbar PS-finess, highlights-shadows..

Tackar :)

Expressen berömde den när dom ringde(...gissa om jag blev stolt över min första nyhetsbild;))
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.