Så var mitt paket flyttat från Malmö till Hässleholm..............
"Problemet" är vad jag kan se att posten inte har någon hantering för företagspaket då dom sänds med DPD 16,00 då dom skall till privatperson...
Så i stället för att direkt logga om paketet vid inlämmningen och registreringen så går paketen vidare dom DPD 16,00... Och stannar då på varje ort paketen hamnar för att till sist i alla fall sändas för DPD utlämning trotts det skall gå till privatperson .. Helkonstigt......
För paketet har gått hela DPD svängen ända fram till nu Hässleholm då normalt paketen körs ut ifrån till företag vad jag förstår.. Och NU skall det omsorteras för privatpersonsutdelning........
Som sagt. Posten verkar inte ha någon hanteringsrutin i dessa fallen tydligen...
I mina ögon borde dom redan direkt "loggat om" till privarutdelning och INTE efter paketet stannat på resan sedan fortsätta med DPD vägen.
Antingen är det olyckliga omständigheter.. Eller så är det verkligen så att posten (mot förmodan??) inte har en hanteringsfunktion för just detta då företag sänder dörr till dörr 16,00 företag och saker sedan skall till privatperson....
Skall faktiskt efter helgen ringa dom om detta och kolla mer exakt vad som är gällande.. Nu har man ju slutat va irriterad då insikten kommer ATT något i deras system krockar tydligen... Småsur är man ju.. För nu är det inte ens säkert jag får paketet ens idag.. Och kanske inte ens i morgon... För tänk om nu paketet skall tillbakt till normal posthantering .. För sedan börja gå en normal väg för utdelning vid utlämningsställe.. Det står ju att detta händer nu.. Då tar det ju en eller flera dagar till......
Just nu är jag högst osäker om helgens motorträff kommer fotas med min A700... Det ser aningen oroligt ut...
Och vad jag kan konstatera är att snart är själva servicen utomlands var snabbare än posten är i transporttider snudd på.....För uppresa och nerresa inom Sverige från mig och tillbaks är inalles nu 9 dagar i morgon.. Inklusive helgen som var emellan vid uppsändandet..
Jaja.. Solen lyser.. Och putsarbete väntar av "plåtytor" på fyra hjul......
Tips..
Kristianfotografer.. På Yllan i helgen går en stor motorträff av stapeln...Så fotar nån för motortidningar eller liknande så kanske det kan vara en helgsyssla att fota massa bilar av alla de slag...