Annons

Min A700:a har pajat!!!

Produkter
(logga in för att koppla)
Va inte så negativ solen... eller hur var det nu ? haha

Sony är ofelbara och Posten djävulen själv ? .-)

Visste inte att posten körde DPD till privat personer ? Eller bad du dem skicka dem kameran till ditt jobb ?

/P.

Men Paul.. Lägg av.. Jag anser Sonys servicetid är acceptabel..Och det är väl för min rätt att anse utan jag skulle kalla Sony "ofelbara".. Jag har aldrig tagit ordet i min mun.. Än mindre tänkt det ens.. Mitt omdömme handlar ju endast om hur jag anser MIN servicetid hanterats för min Service...

Att däremot posten skall ha minimum 4 dagar på sig att få ett paket från Sveriges huvudstad till Blekinge är däremot som om Sony tagit dubbel tid på sig för min Service.. Det hade jag nog allt skrivit rätt irriterade ord om ifall servicen varit så dålig tidsmässigt...... Exakt som jag gör för minimum 4 dagar för få ett paket hit...

Men Paul.. Lägg av.. Jag anser Sonys servicetid är acceptabel..Och det är väl för min rätt att anse utan jag skulle kalla Sony "ofelbara".. Jag har aldrig tagit ordet i min mun.. Än mindre tänkt det ens.. Mitt omdömme handlar ju endast om hur jag anser MIN servicetid hanterats för min Service...

Att däremot posten skall ha minimum 4 dagar på sig att få ett paket från Sveriges huvudstad till Blekinge är däremot som om Sony tagit dubbel tid på sig för min Service.. Det hade jag nog allt skrivit rätt irriterade ord om ifall servicen varit så dålig tidsmässigt...... Exakt som jag gör för minimum 4 dagar för få ett paket hit...

Känsligt uppenbarligen...

Lite kontrast till att uppmuntra andra för att solen skiner, men när postgången inte går som man vill ja då spelar det ju ingen roll för det är oacceptabelt.

I dina ögon så kan man inte klaga på Sony service,bra att du är nöjd. Men det beror lite på vad man har för behov och förväntar sig.

Jag kan ju inte påstå att jag är direkt imponerade av att Sony i dagsläget inte kan justera en kameras (A900) fokus eller rengöra den utan att skicka den utanför landets gränser.

Gällande ditt paket, bad du dem skicka kameran till ditt jobb ?

Sen kan inte posten garantera DPD tidsramar runtom i hela landet om jag inte minns fel. (speciellt inte om företaget som skickar paketet skickar det som DPD till privat person)

/P.

Så var mitt paket flyttat från Malmö till Hässleholm..............

"Problemet" är vad jag kan se att posten inte har någon hantering för företagspaket då dom sänds med DPD 16,00 då dom skall till privatperson...

Så i stället för att direkt logga om paketet vid inlämmningen och registreringen så går paketen vidare dom DPD 16,00... Och stannar då på varje ort paketen hamnar för att till sist i alla fall sändas för DPD utlämning trotts det skall gå till privatperson .. Helkonstigt......

För paketet har gått hela DPD svängen ända fram till nu Hässleholm då normalt paketen körs ut ifrån till företag vad jag förstår.. Och NU skall det omsorteras för privatpersonsutdelning........

Som sagt. Posten verkar inte ha någon hanteringsrutin i dessa fallen tydligen...

I mina ögon borde dom redan direkt "loggat om" till privarutdelning och INTE efter paketet stannat på resan sedan fortsätta med DPD vägen.

Antingen är det olyckliga omständigheter.. Eller så är det verkligen så att posten (mot förmodan??) inte har en hanteringsfunktion för just detta då företag sänder dörr till dörr 16,00 företag och saker sedan skall till privatperson....

Skall faktiskt efter helgen ringa dom om detta och kolla mer exakt vad som är gällande.. Nu har man ju slutat va irriterad då insikten kommer ATT något i deras system krockar tydligen... Småsur är man ju.. För nu är det inte ens säkert jag får paketet ens idag.. Och kanske inte ens i morgon... För tänk om nu paketet skall tillbakt till normal posthantering .. För sedan börja gå en normal väg för utdelning vid utlämningsställe.. Det står ju att detta händer nu.. Då tar det ju en eller flera dagar till......

Just nu är jag högst osäker om helgens motorträff kommer fotas med min A700... Det ser aningen oroligt ut...

Och vad jag kan konstatera är att snart är själva servicen utomlands var snabbare än posten är i transporttider snudd på.....För uppresa och nerresa inom Sverige från mig och tillbaks är inalles nu 9 dagar i morgon.. Inklusive helgen som var emellan vid uppsändandet..

Jaja.. Solen lyser.. Och putsarbete väntar av "plåtytor" på fyra hjul......

Tips..
Kristianfotografer.. På Yllan i helgen går en stor motorträff av stapeln...Så fotar nån för motortidningar eller liknande så kanske det kan vara en helgsyssla att fota massa bilar av alla de slag...

Och ursäkta jag lånar tråden här för berätta hur min service går till och det runt om.. Men gör det för att visa var fällorna är samt vilka tider du/ni kan förvänta dig/er...

En sak som står rimligt klart tills nu är att be företaget som återsänder att skicka med utdelning till privatperson om du/ni sänder er kamera så slipper du/ni strulet med att uppenbarligen posten har nått problem med dörr till dörr då det handlar om att sakerna skall till privatperson....

och igen. Ursäkta jag lånat utrymme här...

Mvh
Tobbe.

Jag kan bara säga en sak... Jag fick en "Ny" A700 efter servicen... Och detta är en kamera jag kommer ha kvar länge... För det är så stor skillnad hur kameran nu sköter sig på många sätt... Det egentligen största som hänt är att vitbalansen har förändrat hela kameran hur den tar bilderna... Så det jag inte egentligen hade som "fel" är det som är mest glädjande förändring...

Jag har tagit så mycket plats här i tråden fast det inte är min topic.. Så jag skall inte skriva så mycket mer om min kamera här...

Men vad jag däremot känner jag "bara måste" säga är att.. Jag hade utan problem väntat 6 veckor om det behövts på att få denna "Nya" kamera som jag fick tillbaks..

:))

Det var ju bra!

Vad har dom gjort med den då?

Det var det "sämsta"... Dom skriver inte ut "vad" dom gjort exakt.. Utan endast "att" dom gjort "kontroll" utav kameran.. Däri räknas då in "allt" inom "justering" tydligen såsom ett begrepp.. Att dom använt kameran en del kunde man se på tex att batteriet var mycket använt.Det var snudd slut då kameran kom tillbaks.. Så dom har rattat runt en hel del med kameran utan tvekan.

Jag kan förstå hur man resonerar då man "ser Justering" som Ett utfört jobb.....
Men visst hade det varit kul med mer exakt vad som gjorts...

Men samtidigt så gör det inget därför att det syns så väl att det gjorts justering av kameran. :))

Undrar sa flundran om flera skulle få så märkbara förbättringar som jag anser jag fick med med min kamera?..Eller om det helt enkelt var feljusterat på min kamera... Och nu bara är som dom flesta andras redan är???

Jag minns ju en tjej här på forumet som sände sin A350 på service som också sedan skrev hon såg förbättringar. Kan tänka mig hon såg nått liknande det jag ser här nu... Så vem vet..Kanske sitter en del Sonyägare där ute som med en service skulle se sina kameror få en helt annan kapasitet än förr efter en lite justering i fabriken....

Hur detaljerat kunde följa ditt serviceärende? Min står fortfarande bara som "Nytt ärende". Inget om vart den skickats eller så.

Bad du dom att kolla upp fokus samt vitbalans då du lämnade in din kamera? Om inte.. Ring och be dom kolla direkt... För har din kamera minsta fel i justeringarna så kommer du troligen som jag anse du fått en helt ny modell A700 efter servicen.. Såvida den är justerad liknande som min var....

Nu är jag glad igen :)

Imorse ringde dom från SonyCenter och meddelade att kameran var klar. Tio dagar tog det, vilket är helt ok tycker jag.

Byte av "Cover block assy top".

Vet inte, följesedeln är från Insider Service AB. Vet inte om dom har egen verkstad?

Som jag tror jag skrev tidigare här så servar "inside" småsaker som byta komponenter hemma här i Sverige.(sa dom då jag talade med dom).. Så troligen lagades kameran i Solna därmed.. Dom har ju pro rep för filmkameror där..Så dom har nog bra resurser för rep av detaljbyten...

Det är då dom ställer in justeringar kamerorna går utomlands där det finns tydligen rätt dyr avancerad utrustning på Sonys fabrik för justera kamerorna...Så förklarade "Inside" för mig angående Sonys service för tillfället....

Jag frågade om sådant inte kan göras här hemma.. Och svaret var ungefärligen så att det finns väl diskutioner om det i framtid.... Men som sagt så är utrustningen rätt dyr som jag förstod saken... Och som jag själv gissar är väl inte felunderlaget så stort så där finns fog för dyra investeringar... Lite förstår man det ju då det inte verkar vara direkt rusning till service av Alphakameror direkt... Inte ens firmwareuppdateringar verkar vara några stora behov av ens numera... Det va väl egentligen A700ans FW 4 som var spiken i kistan kan man säga...

:)

Men gott att du fick kameran reparerad snabbt.. För det är ju finfint väder nu utomhus.. Så man kan ju ha med kameran nu lite titt som tätt...Vilket givet man ju vill. Och inte ha den liggande på en verkstad... :)

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto