Trist....
Reparationshanteringen för Sony är enligt info jag fått tidigare följande..
Du skickar kameran till "Inside" i Solna... Du skriver felrapport på en lapp och bifogar. Och på samma gång kan du ju be dom kolla upp fokusering mm om du har något du anser bör kollas...
"Inside" skickar sedan kameran med översatt felrapport utomlands i EU till en Sonyfabrik.. Där brukar enligt Inside det ta två veckor tills kameran är tillbaks.. Sedan sänder dom den tillbaks till dig..
Så gissar att reptiden därmed kan ta med transporter runt 3 - 3 1/2 kanske max 4 veckor totalt beroende på just hur transporterna tar i tid . Så för mig som har några dagar inom Sverige då vi bor "lite off" så det tar lite längre tid härifrån mot en storstad tex med inlandstransporten....
Det som är bra om man försöker se nått possetivt trotts det tråkiga med väntan.. Det är att fabriken tydligen skall ha bästa tänkbara utrustning för justeringar mm som jag fattade saken.. "Inside"teknikern kallade det för "fabrik".. Så jag tar hans ord för vad kamerorna sänds till..
Så tar man det possetiva så kan det i alla fall "kännas" liiiite bättre...
Ja.. Så skall enligt dom uppgifter jag fick en reparation se ut ungefär...
Här nedan har du "Inside´s hemsida med adress och telnummer ..
http://www.insidertv.se/
Lättare rep som byta skärm osv grejar dom i Solna sa teknikerna för övrigt också... Ev räknas kolla blixten som lättare rep.. Hoppas det..För då torde det gå lite fortare då resan utomlands inte behövs göras med kameran...
Mvh
Tobbe.