Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Metz blixt och Canon 10D
- Trådstartare mikwide
- Start datum
Proboarder
Aktiv medlem
hmm.. tycker mig ha ett minne av att jag precis läst att man måste passa sig för att köra metz på just 10D... nåt med att volten va fel osv osv.
matnyttige
Aktiv medlem
Jag har en Metz 40MZ-3i och en adapter SCA3101 och den fungerar ej på EOS 10D. Blixten fungerar dock utmärkt på min EOS 1N.
Synk uttaget fungerar inte heller med en vanlig kabel. Har provat på 4-5 olika blixtar men kabeln måst ha en anna polaritet. Köpte därför en specialkabel på Voxon som byter polariteten.
-Jääääla skiiitkamera! (EOS 10D)
Synk uttaget fungerar inte heller med en vanlig kabel. Har provat på 4-5 olika blixtar men kabeln måst ha en anna polaritet. Köpte därför en specialkabel på Voxon som byter polariteten.
-Jääääla skiiitkamera! (EOS 10D)
matnyttige
Aktiv medlem
Glömde en sak. -Det ska finnas en nyare adapter som heter SCA3102 (som jag har beställt och som jag ska pröva nästa vecka).
carpelux
Aktiv medlem
Om du läser på http://www.botzilla.com/photo/strobeVolts.html
ser du att trigg-spänningen är ca 14-17V vilket troligen gör att det är risk att skada kameran.
Jag vet inte exakt vilken spänning den tål, men jag skulle vara försiktig med blixtar över 6V.
Kanske någon annan som vet vad den tål?
ser du att trigg-spänningen är ca 14-17V vilket troligen gör att det är risk att skada kameran.
Jag vet inte exakt vilken spänning den tål, men jag skulle vara försiktig med blixtar över 6V.
Kanske någon annan som vet vad den tål?