Alla kamerorna som nämnts är bra. Det finns inga dåliga DSLR,.. pffh det finns inga dåliga kameror, överhuvud.
Jag har bara en kommentar, i början av tråden lät det ganska mycket som om D3200 var det självklara instegsvalet. Det är det inte, enligt min mening. Anledningen är dels att en del handlare har ex av D5100 kvar, till låga priser som ligger i närheten av D3200. Dels att även Canon 1100D, enligt min åsikt, levererar bättre bildkvalitet än D3200, trots sina ynka 12Mp.
Nu lär man ju föralldel nog bli nöjd med grund-bildkvaliten vad man än väljer. Det här är lite närsynt besatthet, när man diskuterar moderna (nya, ej begagnade) sensorer. Jag kom in på de nya studiojämförelsebilderna på 70D, dpreview, och kunde konstatera att Canon kommit ifatt, och kanske också förbi (inte Fuji, förstås). Men samtidigt kunde jag också konstatera att skillnaden mot gamla 18,3 Mp generation från 60D, 7D, 550D, 600D, 650D, 700D, är så liten att ingen vettig människa uppgraderar till 70D bara för sensorns skull. Så vad är allt snack om att Canon hade sämst sensorer egentligen värt?
Det är bra, att de märken som inte är marknadsledande lyfts fram på det som de är bättre på!
Så långt är jag överrens. När det gäller sjalva valet, bör man nog ändå vidga sin horisont lite.
(Och i samband med 70D peekandet, kom jag också att plocka in 1100D och D3200, och fick mig en liten överraskning. Valet - med avseende sensorerna - är inte alls så självklart som det kan verka. Själv skulle jag nog ändå välja D3200, men mest för att 1100D är en i grunden billigare kamera, i ett lite annorlunda prissegment. Men om man t.ex. vill ha insteg i just Canon, varför inte?).