Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Mera zoom!!

Produkter
(logga in för att koppla)

Marcy85

Medlem
Efter lite nätsurfing upptäckte jag Sigma EX 120-300/2,8 APO DG OS HSM...
Fasen tänker jag, Skulle man köpt den ist för canons 70-200 2,8?? Använder den till innebandyn

Kvaliten kanske inte är lika bra eller vet ni hur det ligger till?

/Marcy
 
Alla verkar lyriska för detta objektiv. så det är nog något att fundera på. Det är ganska tungt så det verkar vara nackdelen
 
Jättetrevligt objektiv och grymt prisvärd. Mycket gedigen kvalitet och effektiv stabilisering. Skärpan minst lika bra som EF 70-200/2.8 IS generation 1, men generation 2 är förstås ännu bättre. Sigman är stor och tung, jag använder alltid enbensstativ med den.
 
Jag har den äldre generationen 120-300 (utan OS) och den är väldigt trevlig, men...
* det är en best, dubbelt så tungt som 70-200 och stort på alla håll. även med stativ är det tungrott, frihand = rejäl träningsvärk...
* 120-300 är LÅNGT till 20x40-sporter, du kommer långt med att croppa dina bilder från 7D en smula
* helt utan bevis misstänker jag att Canon-gluggen är ännu snabbare i AF, vilket du lär ha nytta av i innebandy

summa summarum: JAG skulle inte vilja vara utan 120-300 (den är underbar till fotboll inomhus på fullplan och mycket trevlig när man vill komma närmre bortre målet i hockey), men för ditt användningsområde är jag ganska säker på att ditt Canon är rätt val.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.