Annons

Men hur ska jag ta bort blänket?

Produkter
(logga in för att koppla)
Suveränt Christel! (som alltid)
Du har verkligen sinne för både detaljer och helhet, plus en skicklighet som imponerar.
 
Suvve!

Christel - du är ju suverän, jag vet att jag inte är särskilt tekniskt duktig - ännu ;-) men jobbar på det!
 
Mjae... fär är inte min grejja !!!

Christel !!! Kanon, gillar speciellt hur bra den blev när håret som gick över ansiktet försvann. Det gör ju att man genast vill härma det geniala draget men jag avstår så ingen pixeljämförare dyker upp ;)
 

Bilagor

  • mia[2]-copy-2.jpg
    mia[2]-copy-2.jpg
    43.1 KB · Visningar: 420
Senast ändrad:
Kristian h skrev:
Mjae... fär är inte min grejja !!!

Christel !!! Kanon, gillar speciellt hur bra den blev när håret som gick över ansiktet försvann. Det gör ju att man genast vill härma det geniala draget men jag avstår så ingen pixeljämförare dyker upp ;)

*skratt*
härma på! så länge du inte bara laddar ner min variant rakt av och ändrar nån liten fjuttdetalj... då kommer prinsvalium och kör en differens på dig! ;o) *fnissa*

kul att min omvända "ryska himmel" gick hem. tänkte kalla den "amerikansk himmel".. ;oD
 
Re: Suvve!

Alle02 skrev:
Christel - du är ju suverän, jag vet att jag inte är särskilt tekniskt duktig - ännu ;-) men jobbar på det!

vassego och tack så mycket! :eek:D

nå, så illa var det inte som det råkade låta. det var mest bara en inte helt träffande färgskala på bilden.
i övrigt är den helt okej och ett fint porträtt.
:eek:)
 
:) Prinsvalium ... hehehe... Jag brukar lägga in en doldisjustering i mina retuscher så kan man se om någon laddar ner ens egen version och micklar med. Jag håller mej till orginalbilden då man ju även kan skicka en kopia om man skulle lyckas. Tyvärr visar det sig ju att jag förbättrar en himla massa efter att ha skalat ner bilden...

Här kommer min s/v version. Undrar vilken skärm jag skall lita på, de två jag har på jobbet ser bilderna helt olika ut, samma märke kopplade tillsamma dator. Dessutom blir det inte alls lika bra på fotosidan som i ps... Någon förstörande komprimering verkar ändra en hel del på bilderna. Photo.net verkar ha en bättre algoritm för komprimering

Nog babblat och till saken !
 

Bilagor

  • mia[2]-copy-3.jpg
    mia[2]-copy-3.jpg
    28.7 KB · Visningar: 405
Estethia skrev:
*skratt*
härma på! så länge du inte bara laddar ner min variant rakt av och ändrar nån liten fjuttdetalj... då kommer prinsvalium och kör en differens på dig! ;o) *fnissa*

kul att min omvända "ryska himmel" gick hem. tänkte kalla den "amerikansk himmel".. ;oD

Du menade retushen som var en spegelvänd kopia av din bild ... oj oj oj vilket rabalder det var då...
 
Åh tackar!

Ja, dig ska jag förresten ringa här nån kväll...*S*
Tack för berömmet, med tanke på du har liiiite större erfarenhet av bröllopsbilder (ja, det är en brud, och jag har inte bara fotat utan även stylat henne.......)
 
Jag är mäkta sur på mej själv... Hade jobbat med den stora orginalbilden och skulle precis spara då datorhelvetet hängde sig, jag gör inte om retushen så du får hålla tillgodo med den lilla...

Spara först, spara först är mitt mantra...Att man aldrig lär sig :)
 
Senast ändrad:
Anneli, jag har testat maila dig men får tillbaka mailet. Har du någon alternativ mail? Annars kan jag lägga upp den på min hemsida under morgondagen, jag postar isåfall adressen här.
 
pixelstudio skrev:
Anneli, jag har testat maila dig men får tillbaka mailet. Har du någon alternativ mail?
Ta då den du till jobbet, som jag skickade från förut idag. Får du nåt meddelande om varför det bouncar? Jag har 10 meg i lådan...
 
Nu så finns den här iallafall sparad, blev ju inte lika bra såklart...

/Kristian
 

Bilagor

  • mia[1].jpg
    mia[1].jpg
    39.3 KB · Visningar: 319
festfotografen skrev:
För det finns ingen möjlighet att det var 2 personer som fick fram samma resultat ?

Det är nog säkert möjligt men inget jag tänker analysera här, jag minns bara att det blev pixeljämförelse... Visst kan man komma fram till samma resultat no doubt about it... Ledsen om någon kände sej träffad det var inte meningen utan bara något jag kom på när jag kände för att planka Christels bild!!!

Nu lägger jag min energi på att ta bort lite blänk på denna bild :)

Lite färggladare ;)
 

Bilagor

  • mia[1]_ver2.jpg
    mia[1]_ver2.jpg
    47.4 KB · Visningar: 315
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.