Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Mellanting d3s och iPhone x

Produkter
(logga in för att koppla)
Df har även ett något mer traditionellt gränssnitt än de flesta andra Nikonspegelreflexkameror med autofokus. För traditionalister kan det vara en fördel.

Df är dessutom den minsta och lättaste digitala spegelreflexkameran med småbildsensor. Det kan också vara en fördel för somliga.

För andra kan de båda ovanstående egenskaperna vara nackdelar.

Df har även ett något mer traditionellt gränssnitt än de flesta andra Nikonspegelreflexkameror med autofokus. För traditionalister kan det vara en fördel.

Df är dessutom den minsta och lättaste digitala spegelreflexkameran med småbildsensor. Det kan också vara en fördel för somliga.

För andra kan de båda ovanstående egenskaperna vara nackdelar.

Fast gränssnittet funkar ffa om man kör med objektiv äldre än G serien - d v s att de har bländarring.

Det finns ett modernt gränssnitt också, som fungerar rätt bra med objektiv som saknar bländarring.

Det finns ett modernt gränssnitt också, som fungerar rätt bra med objektiv som saknar bländarring.

Ja. Men då är poängen med det traditionella gränssnittet borta. Vad jag sa var att gränssnittet funkar ffa om man kör äldre objektiv före G serien (eftersom dessa äldre objektiv har bländarring och därför funkar det traditionella gränssnittet med dessa). Med nyare objektiv får man använda det moderna gränssnittet och då kan man lina gärna köra med en D610 (f u att just sensorn skiljer sig).

Hm, jag skulle nog tycka att det vore lite bökigt att vara tvungen att byta kamera när jag byter mellan objektiv med bländarring och utan. :)

ANNONS