borealis
Aktiv medlem
Ja, ditt inlägg. Men här har det försvunnit lite mer....så skulle jag ta kontakt med redax och böna och be att de skulle ta bort mitt inlägg. ...
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja, ditt inlägg. Men här har det försvunnit lite mer....så skulle jag ta kontakt med redax och böna och be att de skulle ta bort mitt inlägg. ...
Man kanske inte borde spekulera, men om jag under inflytande av tillfällig sinnesförvirring, höggradig berusning eller helt enkelt en monumental obetänksamhet hade råkat skriva något riktigt, urbota dumt i något av fotosidans forum så skulle jag ta kontakt med redax och böna och be att de skulle ta bort mitt inlägg. Kanske förståeligt? Kanske också medmänskligt att göra det?
Förklaringen är enkel. Personen i fråga bad om att vi skulle ta bort inläggen eftersom han uttalat sig som anställd och att det inte var genomtänkt, och att hans arbetsgivare hade sett inläggen. Av medmänsklighet raderade vi inläggen och de inlägg där citeringar skedde. Ungefär vad nästan alla inlägg som svarade honom också tyckte, och ungefär som Graylingman gissar.
Grundfrågan om MM:s framkommer ju ändå i tråden.
Tack David, det var väl inte så svårt.
Nu tror jag dom flesta förstår och dessutom fått det bekräftat att det var som vi trodde.
Jag är i alla fall nöjd med det svaret.
Förklaringen är enkel. Personen i fråga bad om att vi skulle ta bort inläggen eftersom han uttalat sig som anställd och att det inte var genomtänkt, och att hans arbetsgivare hade sett inläggen. Av medmänsklighet raderade vi inläggen och de inlägg där citeringar skedde. Ungefär vad nästan alla inlägg som svarade honom också tyckte, och ungefär som Graylingman gissar.
Grundfrågan om MM:s framkommer ju ändå i tråden.
OK, jag tror att flertalet av oss accepterar raderingen nu efter att vi fått anledningen förklarad för oss.Ingenting är svårt, men som jag svarat så försöker vi, men hinner inte alltid skriva anledningar.
...
Det är feltänkt i min mening, merparten av det marknadssegment som är intresserade av D3(x)/1D(s)III med tillbehör i samma klass handlar generellt sett inte på MM, och dom köper inte ett demoex. Det enda som händer med dom dyraste demoexen är att massor av folk som ändå aldrig kommer att köpa dom dreglar ner dom, och värre.
Vill bara vara tydlig med att jag jobbar på Media Markt Kalmar, så ingen tror jag skriver här "undercover", utan mer för att jag vet hur vi i Kalmar på fotoavdelningen jobbar. Min tankar & åsikter är högts peronliga, och kommer från mig privat!
Angående detta inlägg;
"Visst är det så att MM kräver att deras leverantörer har sitt lager i deras butiker? Detta är vad jag hört, om det stämmer skulle vara intressant att veta... Om det är så, så får tydligen leverantören betalt när MM har sålt en vara. Detta är ju då en enorm konkurrensfördel. Då kvittar det hur många förpackningar som bryts, för det är aldrig MM:s egendom."
Nej, så är det INTE... självklart köper man in varorna. Däremot finns det som i alla butiker & näthandlare möjligheter att förhandla med leverantören om att få returnera en vara om man istället köper in något annat. Men det är ju inget unikt, så antar jag att det funkar vare sig det handlar om böcker, kläder eller annat?