Köpte en HD-videokarma på MM
Apropå hur de gör med demoexempel. ( jag hoppas detta var ett undantag )
Jag beslutade mig för en Canon och såg att den var öppnad och plomberad igen, samt märkt med namn. Eftersom detta var det enda ex de hade hemma frågade jag en säljare om varför den var öppnad. Han svarade att han hade öppnat den själv ( stämde med namnbrickan ) och de hade titta på en sak i bruksanvisningen, men att den var helt oanvänd. Ok, jag slog till. Eftersom jag skulle ha den som julklapp till familjen tog jag den hem och slog in den. På julafton blev en del filmande, och på juldagen skulla jag lasta in det i datorn för redigering. Döm om min förvåning om att jag på det interna minnet kunde hitta två veckors filmsekvenser från olika kunder.
För egen del har jag bytt mot en ny kamera, och även blivit kompenserad, så jag är nöjd med hur mitt klagomål hanterades. Dock är jag tveksam till hur det går till. Hur många köper "nya" kamror, som har gått som demoex?
Jag handlar gärna på MM, bra sortiment och kunnig personal, men det ska vara obrutna kartonger för mig framöver.
Tillägg till ovan, jag har också köpt ett demoex av en ministero, och den sattes ned med 25%, så det handlar uppenbart om vilken säljare man får tag i.