ANNONS
Annons

Media Markt, Verkligen så billigt?

Produkter
(logga in för att koppla)

Minifotarn

Aktiv medlem
Tjena, har hängt runt lite här på FS i några dagar och läst forum etc. Folk nämner Media Markt som en väldigt billig affär. Har aldrig hört talas om butiken förut och undrar om allt är så billigt där?

Mvh Martin.

Det är mest instegskameror som är billiga där, accessoarer såsom optik och annat är desto dyrare!

Ja det är klart betraktar man Nikon D90 som instegskamera så!:)

För övrigt går det bra att pruta på MediaMarkt.
Dom sätter en del grejer rätt högt men det är lätt att pruta
ner dom till en lägre prisnivå.
Men på vissa grejer är dom kanonbilliga.
D90 för 8990kr inkl glugg är rena klippet.

Det är mest instegskameror som är billiga där, accessoarer såsom optik och annat är desto dyrare!

Vid ett samtal med försåljaren så var han villig att matcha priset på ett Canon 100-400L om man hittde det billigare på annat ställe. Så de är inte omöjliga att diskutera pris med.

Prismatchning funkar utmärkt med MEdiaMarkt ja!
Men överlag, när det inte finns möjlighet, så är allt cirka 10-15% dyrare än andra affärer!

Media Markt

MediaMarkt Kalmar
En hel hög Nikon D3x, D700, 20,000:- objektiv till både Nikon och Canon... absolut inte bara instegsmodeller.

Dock bättre support på FotoVideo då MediaMarkt inte alls har samma kompetens på de dyrare prylarna, billigast är de inte heller och med lägre kompetens ser jag bara, inte billigast och inte heller bäst..

Jag köpte ett "Sigma 70-200 2.8 HSM II" igår på Media Markt för 7495:-. Ett klart konkurrenskraftigt pris. Billigast på nätet är 7395:- just nu. Sedan återstår att se om de är serviceinriktade. Mitt ex. verkar frontfokusera litegrann :-(

En följdfråga

Kollade på Nikons hemsida och MediaMarkt är inte upptagen i deras lista över återförsäljare.

Räknas deras Nion grejor som "gråimport" i likhet med Japanphoto vilket alltså kan innebära nackdelar vid service hos Nikon i Sverige.

Inte heller OnOff hittar jag på deras sida? Men nog hade Nikon en annons i tidningen häromdagen, där både OnOff och MediaMarkt listades? Ska se om jag hittar annonsen.

Prisgaranti

Har för mig att de har som policy att ge samma pris på varan om du hittar en fysisk butik som är billigare.
Med andra ord inte en butik som enbart säljer via internet/postorder.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar