Annons

MB-D10, avtryckaren funkar ej

Produkter
(logga in för att koppla)

FreddeA

Medlem
Har precis införskaffat ett MB-D10 batterigrepp och misstänker att något är fel. Allt verkar som det ska, multiväljaren funkar, inställning av bländare och slutare funkar, när jag trycker ner avtryckaren till hälften fokuserar kameran. Men när jag trycker ner avtryckaren helt händer inget. Jag har provat både med batteriet i kameran och batteriet i greppet men det är samma sak. Något som varit med om detta?
 
Jag har inte varit med om detta men en fundering ...

... om du har AF på AF-S alternativt AF-C med fokus prio ...
... är du då säker på att kameran hittar fokus, om inte så går det ju inte att trycka av. Men så enkelt kanske det inte är.
 
Jag får grön prick i displayen, så det borde inte vara problemet. Testade även att sätta den i manuellt fokus men det går inte då heller.
 
Har precis införskaffat ett MB-D10 batterigrepp och misstänker att något är fel. Allt verkar som det ska, multiväljaren funkar, inställning av bländare och slutare funkar, när jag trycker ner avtryckaren till hälften fokuserar kameran. Men när jag trycker ner avtryckaren helt händer inget. Jag har provat både med batteriet i kameran och batteriet i greppet men det är samma sak. Något som varit med om detta?

Och det är inte bara så enkelt att spärren är tillslagen. Alltså den som sitter vid avtryckaren???? Men, nä, det kan det inte vara...då skulle inte fokusen funka....

1: Kolla igenom all ainställningar i kameran.

2: Om inte inställningaran i kameran stället till det, lämna in på reparation.
 
Nope, spärren är inte tillslagen. Allt annat funkar som det ska. Får ta en kik genom menyerna och se om det är nån inställning som spökar. Har testat att ändra batteriordningen men det påverkar ju inget av detta.
 
Tänkte bara meddela att batterigreppet nu funkar som det ska. Helt utan åtgärd från mig. skiftade bara mellan objektiv några gånger. Så ni som stöter på liknande problem som jag har säkert råkat ut för nåt slags glapp.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.