Annons

Massuppladdning till album

Produkter
(logga in för att koppla)

nvrmnd

Aktiv medlem
Vore trevligt med någon funktion, eller applikation, som gör att man kan batch-ladda-upp 5-10 bilder i taget, istället för att älta med en bild i taget. Det skulle underlätta betydligt för många.

Ett tips är ju något som "Flickr Uploadr", om man inte bakar in det direkt i fotosidans album-funktion.

Om jag ska ladda upp flera bilder åt gången brukar jag öppna flera flikar i Firefox och ladda upp en bild i varje flik, utan att skriva någon text. Texten skriver jag sedan efteråt genom att gå in i albumet bilderna ligger i, och "Redigera fält på alla". Brukar gå rätt så snabbt tycker jag.

Iofs så gäller väl det då att bilderna man laddar upp ligger i samma album.

Visst går väl det också, men med en massuppladdningsfunktion så sätter sidan automatiskt samma inställningar på bilderna, typ var bilden är tagen, när, vilken utrustning som är använd etc... Det är inte speciellt roligt att ladda upp 30+ bilder en och en, och sitta och gneta med att klicka i utrustning (som dessutom flyttas runt i ordningen nästan varje gång), datum, plats, etc..

Vill inte på något sätt vara otrevlig, men om du vill ladda upp en massa bilder på en gång så är väl Flickr eller liknande ställe ett bättre ställe att göra det?

Grundidén är ju att man laddar upp bilder på fotosidan för att få kritik på dem och det går ju ändå inte att lägga 30 bilder i kritikpool på ett bräde.

mannbro skrev:
Vill inte på något sätt vara otrevlig, men om du vill ladda upp en massa bilder på en gång så är väl Flickr eller liknande ställe ett bättre ställe att göra det?

Grundidén är ju att man laddar upp bilder på fotosidan för att få kritik på dem och det går ju ändå inte att lägga 30 bilder i kritikpool på ett bräde.

Som du ser i mitt första inlägg så tipsar jag om Flickr Uploadr.
självklart använder jag den siten också, men om man har tagit bilder, t ex från en modellsession eller ett sport-event så kanske man smidigt vill lägga upp alla/ett gäng bilder ifrån det som man vill ha kritiserat. Sen att man bara kan lägga ett par bilder i poolerna i taget är skit samma, då det skulle bli totalt kaos där annars. Man får väl hänvisa till albumet via sin personliga kommentar eller någon söt liten notifikation per bild "ingår i ett album med X antal bilder" eller dylikt.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto