Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Markera efter ljushet
- Trådstartare Armitage
- Start datum
offer
Aktiv medlem
Finns säkert smidigare/snyggare sätt att göra det på, men ett är följande;
Dublicera (eller merge+dublicera) det lager du vill markera utifrån, dölj övriga lager, gör om lagret till gråskala. Markera med color range (på en vitpunkt) och använda fuzziness tills du är nöjd. När du väl har markeringen är det bara att ta bort det aktuella lagret och synliggöra dom andra, ja, du förstår nog idén.
Dublicera (eller merge+dublicera) det lager du vill markera utifrån, dölj övriga lager, gör om lagret till gråskala. Markera med color range (på en vitpunkt) och använda fuzziness tills du är nöjd. När du väl har markeringen är det bara att ta bort det aktuella lagret och synliggöra dom andra, ja, du förstår nog idén.
offer
Aktiv medlem
dude skrev:
Gå till select/ colour range i den övre rutan med pipetten vid sidan byter du i rull-listen från selekted Colors till highlights, det finns ett snabb komando som gör samma sak, men jag kommer inte på det nu.
Problemet med den metoden (så vitt jag vet) är att den bara väljer pixlarna med medelintensitet 170/255 och uppåt, eller går det att ändra?
avlsutad110823
Avslutat medlemskap
hej
hur du gör en markering av en mask med hjälp av kontrasten i bilden, dvs via kanaler har jag försökt beskriva i :
www.roine.nu/arbetsflode_i_ligthroom.pdf
kapiitlet frilägga hår e en enkel variant
och en mer säker om du har både ljus o mörkt objekt men neutral bakgrund så se kapitlet efter frilägga och byta bakgrund.
Hoppas det ger nått.
Roine
hur du gör en markering av en mask med hjälp av kontrasten i bilden, dvs via kanaler har jag försökt beskriva i :
www.roine.nu/arbetsflode_i_ligthroom.pdf
kapiitlet frilägga hår e en enkel variant
och en mer säker om du har både ljus o mörkt objekt men neutral bakgrund så se kapitlet efter frilägga och byta bakgrund.
Hoppas det ger nått.
Roine