ANNONS
Annons

mapporganisation efter datum

Produkter
(logga in för att koppla)

Lumalinus

Aktiv medlem
Hej!
jag organiserar mina bilder i mappar med namn efter datumet då bilderna är tagna. Detta innebär att jag sitter och skapar och namnger mappar för hand. Nu börjar jag bli less på det.. Så min fråga till er är om det finns någon metod/program för att automatiskt skapa mappar med datum efter filerna som automatiskt hamnar däri?
Jag använder en D70.

Jag använder ACDSee för batch rename av filerna enligt mallen "löpnummer__datum&tid"


tack på förhand
Linus
 
Om du läser Ola Thunbergs inlägg 2006-07-31 långt bak i denna långa tråd hittar du kanske vad du söker. Själv kör jag Lennart Janssons DCImport, men det verkar inte vara tillgängligt för nedladdning just nu.

//Anders
 
Om du använder iView Media Pro så kan du bland annat se alla bilder i en mapp för varje dag.

Programmet kan också allt annat du kan tänka dig att vilja göra för att få ordning på dina bilder.
 
tack

Tack för mycket snabba svar. jag hämtade hem thunbergs smidiga lilla program och det funkar perfekt för mitt ändamål. Enda kruxet är att mapparna namnges t ex "2006-04-18" istället för varianten som jag hittills har använt "060418".

Ha det!
Linus
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.