Annons

Manuell till canon 400d

Produkter
(logga in för att koppla)

Bliproffs

Avslutat medlemskap
Fick hem min canon eos 400d igår.. Men manuell på tre språk jag inte begriper ett skvatt på! Inte ens engelska var med!..

Har hört det ska finnas på svenska!

Någon som vet vart jag kan få tag på en sådan?


Tack
// Diana
 
Kan beställas härifrån!
M.K Electronics Scandinavia AB
Tel: 031-334 25 00
Fax: 031-334 25 90
Box 194
431 23 Mölndal

Ett tips är att besöka ett finskt eller danskt fotoforum och fråga om du kan få köpa en manual,då Svenska,danska och finska manualer ingår i skandinaviska kameror.
 
atusan. tyvärr kan jag inte danska så det blir svårt *skratt* Men ska ringa till dem i morgon och höra om man kan köpa en manuell där!. Tusen tack för ditt svar!
 
vill bara poängtera att det heter manual, handbok, instruktionsbok på svenska, inte manuell som du skriver Diana. Vill inte vara en språkpolis då jag ofta gör struntfel, men eftersom du upprepade det flera gånger och aldrig skrev rätt så utgår jag ifrån att du faktiskt tror det heter manuell vilket är fel.

Manual = Rätt
Manuell = Fel

Så fråga inte efter en manuell... då kommer det garanterat följdfrågor på vad du vill ha manuellt ;)


Ett litet tips bara på morgonkvisten.
 
Jag beställde den på pixmania... Men ringde till
M.K Electronics Scandinavia AB och dem hade ingen hemma men skulle beställa en till mig!. 308 kr totalt.. det är det värt!
 
tror du inte det blir billigare att be någon vänlig dansk eller finsk själ skicka sin svenska version som de ändå inte använder till dig?
 
Jag antar att du importerat kameran själv? Om du köpt den i Sverige så har du rätt (enl. konsumentköpslagen) att att få instruktioner på svenska (om nu inte något annat var avtalat på förhand).
 
JAg lånar tråden lite, är det ngn som har förslag på bra finska eller danska fotoforum, då jag har samma "problem" med min 40d.
Även om jag förstår engelska tämligen väl och knappast är en manualbitare (provar mig fram istället), så skulle jag vilja ha en svensk manual

MVH

Ola G
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.