ANNONS
Annons

Makro- och teleobjektiv för D60

Produkter
(logga in för att koppla)

sandkaka

Medlem
Hej-hej!

Tänkte köpa lite objektiv när jag är nere i Singapore till min Nikon D60, och har då planer på att införskaffa ett makro-objektiv för närbilder, samt ett teleobjektiv för, ja, bilder av mer avslägsna ting. :)

Jag antar att jag måste köpa två olika objektiv, ett för var ändamål, och undrar då vad ni har att rekommendera?
Tipsa gärna inom olika prisklasser så jag enkelt kan överväga om ett dyrare alternativ är värt de extra pengarna eller ej.

Sitter nuvarande bara på kitobjektivet, förövrigt.

Tack på förhand!

Jag antar att jag måste köpa två olika objektiv, ett för var ändamål, och undrar då vad ni har att rekommendera?

Jag föreslår att du går in på valfri sajt och först listar vilka som finns, det ger dig bättre överblick. Sedan diskuterar vi vilka som passar din budget. Singapore är billigare, men det är inte direkt gratis där heller.

Prova t.ex. www.cyberphoto.se

Glöm inte att klicka i "inbyggd fokusmotor", som du ju behöver till din D60.

Per.

Jag föreslår att du går in på valfri sajt och först listar vilka som finns, det ger dig bättre överblick. Sedan diskuterar vi vilka som passar din budget. Singapore är billigare, men det är inte direkt gratis där heller.

Prova t.ex. www.cyberphoto.se

Glöm inte att klicka i "inbyggd fokusmotor", som du ju behöver till din D60.

Per.

Hej och tack för ditt svar!
Känns som om alla makro-alternativ där var en bit över budgeten, tyvärr, vad finns det för andra alternativ om man vill ta insekts- och växtbilder på nära håll?

Mellanringar och ett billigt 50mm objektiv ger bra närbilder för runt 2000:- Då har man ett riktigt skarpt och ljusstarkt porträttobjektiv också.

Sigmas 150/2.8 macro är ett lysande objektiv för pengarna och gör ju båda flugorna på smällen... :)
(tele och macro) Funkar till D60.

Objektivet är minst lika skarpt som Nikons 180/2.8, vilket är AVSEVÄRT mycket skarpare än 70-200/2.8 på 180mm. Sen beror det ju på vad du kan tänka dig i storlek/vikt också... Det FINNS ju lättare tele.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar