Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

magnusireland.com

Produkter
(logga in för att koppla)

JohanI

Medlem
Hej, jag funderade på att köpa en Canon 400d från http://www.magnusireland.com och blev lite fundersam när dom hade kameran så billig just där. Någon som har egen erfarenhet från den sidan? Dom hade i alla fall välldigt bra service när jag skickade ett mail och frågade om betalningsätt, fick ett svar direkt kl8 på en lördag.

efter lite nogrannare undersökning visar det sig att adressen till magnusireland.com är registrerad genom Privacyprotect.org, som jag tycker verkar lite misstänksamt, samt att webadressen är pekad till
ns2.slavhost.com
ns1.slavhost.com
som är ett ryskt webhotel. Jag tror jag ska fundera över at använda en annan leverantör.
Två andra saker är att dom använder sig av MoneyGram som visst har använts ofta av folk för att lura av pengar samt att en kompis till mig som är webdesigner såg direkt att det var en gratis mall dom använt till hemsidans uppbyggnad.

4000:- billigare än Scandinavian Photo, bara fyra produkter listade, väldigt anonym sida, MoneyGram (!!), enda träffen på Google är en spansk tråd där samma fråga ställs, osv - det är som att be om att bli lurad. Betalar du med kreditkort kan du göra en chargeback om du inte får varan, betalar du med MoneyGram (eller Western Union eller liknande) ser du aldrig röken av pengarna igen..

Som alltid - om det är för bra för att vara sant..

Johan, kan du inte beställa två så sparar vi lite porto. Du får pengar av mej sen. Lovar ;-)

andersju skrev:
Betalar du med kreditkort kan du göra en chargeback om du inte får varan

Chargeback? Låter jättebra, men hur funkar det? Har aldrig hört talas om det. Äre bara att säga åt banken att "jag fick aldrig grejjerna ge tebax stålarna", eller är det vid själv beställningen man förbestämmer att man "betalar genom chargeback", typ? För normalt kan väl betalningsmottagaren i princip ta emot betalninge och ge fan i att skicka grejjerna. Innebär chargeback isåfall att transaktionen är låst till leverans eller så?

/jer.

hittade den där spanska sidan också men förstog inte så mycket :) därför jag sökte hit för lite mer info. Men får börja leta lite begangnade kameror i stället.

Jewster skrev:
Johan, kan du inte beställa två så sparar vi lite porto. Du får pengar av mej sen. Lovar ;-)

Chargeback? Låter jättebra, men hur funkar det? Har aldrig hört talas om det. Äre bara att säga åt banken att "jag fick aldrig grejjerna ge tebax stålarna", eller är det vid själv beställningen man förbestämmer att man "betalar genom chargeback", typ? För normalt kan väl betalningsmottagaren i princip ta emot betalninge och ge fan i att skicka grejjerna. Innebär chargeback isåfall att transaktionen är låst till leverans eller så?

/jer.
Fick ett mail för några minuter sen
"Jag har fått din beställning men du har inte betalat ännu, vi kan inte hålla din vara hur länge som hälst innan lagret tar slut"

så jag svarade att jag inte behövde varan då en så icke känd och liten sida hade så osäker betalningsmetod.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar