niklasl
Aktiv medlem
Gäller synpunkten Tamron 90/2.5 eller 90/2.8? Jag vet inget om hur 90/2.5 känns men fick ett 90/2.8 igår och det känns gediget och stabilt, inte som Canons L-optik, men bra - håller således med dig om ditt intryck. AF-omställningen är inget problem men kan ju kännas knepig för en del. Att det sedan är i klass med och i vissa fall bättre än Canons motsvarighet till ett lägre pris är ju ingen nackdel (förlåt att jag nämner Canon här, ursprungsfrågan gällde ju Minolta vs Sigma...).Niclasfoto skrev:
Oj, jag trodde ingen kunde vara oenig med mig på den punkten hehe, spännande att vi upplever det så olika!
Hmmm ja, inte är det "perfekta" linser några av dem (vad nu "perfekt" skulle vara om vi inte ser till det rent teoretiska men att Tamrons känns mer gediget och mer välbyggt anser jag helt klart!
Jag tror nog att min upplevelse av AF-omställningen på dessa objektiv som jag anser vara under all kritik har påverkat mig stort! Kanske är det där min upplevelse och uppfattning stammar ifrån.
Nu har ju dessa samma omställning av AF,en men jag har bara erfarenhet av Sigmas och den upplever jag som bedrövlig minst sagt!
Omställnigen som är nästan lik på Tamronobjektivet vet jag inget om eftersom jag bara hållit det i handen på ett 801,hus, kännt på focusringen i det manuella läget och det lyste kvalitet jämfört med mitt sigma, tyvärr eftersom jag har ett
Är vi oeniga om saken så är det spännande, då upplever vi kvaliteten på olika sätt. MEN kanske också med olika referenser, önskemål och erfarenheter.
Bra objektiv totalt sett är dem båda två.
Mvh Niclas.
Ps, Rent estetiskt så tilltalar inte Tamrons mig, men det hör ju inte hit direkt.-)