Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Macro för D5 MkII

Produkter
(logga in för att koppla)

Timo M

Medlem
Avser att köpa ett macroobjektiv till min D5MkII. Var inne på 100 mm L-gluggen men den har fått blandad kritik här på forumet.

Skall man gå på ngt helt annat (märke) eller är recensionerna/kritiken på forumet missvisande?

Japp, jag vill ha samma resultat/kvalitet på macro som med övriga L-gluggar jag har. Tack :)
 
Den gamla makrogluggen EF 100/2,8 funkar fint på min 5D MkII vid produktfoto. Den är skarp och har inga direkta kromatiska avvikelser. Funkar som finast på bländare 3,5–4,5 om man vill ha kort skärpedjup. Ser inga optiska anledningar till att uppdatera, då den nya verkar suddig från bländare 8 och upp, enl egen koll på Cyberphoto's testbilder.
 
Avser att köpa ett macroobjektiv till min D5MkII. Var inne på 100 mm L-gluggen men den har fått blandad kritik här på forumet.

Skall man gå på ngt helt annat (märke) eller är recensionerna/kritiken på forumet missvisande?

Japp, jag vill ha samma resultat/kvalitet på macro som med övriga L-gluggar jag har. Tack :)

Jag köpte den idag och är löjligt imponerad. Fantastiskt objektiv.

Här står lite

http://www.dpreview.com/lensreviews/canon_100_2p8_is_usm_c16/
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.