Annons

Macbook PRO!

Produkter
(logga in för att koppla)
Snarare tvärtom, jag är en av dom få på företaget som kör pc, gäller både här i barcelona och uppe på sthlms kontoret.

Men visst det beror ju på vad du menar med "it företag".
 
Ska bli intressant att se framåt året. Skulle gärna se en 10" macbook pro eller liknande.

Hoppas även att priserna kommer bli liknande för en vanlig "pc-laptop" med samma prestanda.

Daniel
 
Jag tror att den dyrare varianten ($2499) kommer att ligga på 26495:- och den billigare ($1999) på 21495:-. En Apple-dollar har alltid varit värd en dryg tia :)
 
/Jeppe - som ser fram emot PC-versionen av OS X..

hehe,, jo nog kommer många jeppar jobba för att få OSX på sitt hemmabygge..

:) :)
 
lukin skrev:
Jag tror att den dyrare varianten ($2499) kommer att ligga på 26495:- och den billigare ($1999) på 21495:-. En Apple-dollar har alltid varit värd en dryg tia :)

Det du skriver Mattias är en mer korrekt bedömning än den jag gjorde i mitt nu raderade inlägg där jag skrev att jag trodde 26495:- var en felskrivning och att det troligtvis skulle ståt 16495:-. Det är ju faktiskt en 15,4 tummare, ingen 12 tummare det handlar om.

Återstår att se om 12 tummaren försvinner och blir ersatt av en 13,3 tummare. Den storleken ligger mer i mitt intresse... blir liksom lite mer bärbart av det hela då.
 
thefinger skrev:
Apple släppte för några minuter sen en uppföljare till powerbook G4.
Mac book PRO. 4-5 ggr snabbare än powerbook G4.


Vem vet, kanske det till och med går att köra Aperture med dräglig hastighet på burken,
=)

apple webstore verkar nere så pris e väl inte officiellt än eller?
 
Nagon som vet om MacBook PRO kommer att kunna boota upp i Win XP ocksa? Skulle vara perfekt da man skulle overleva utan en PC laptop for MS Office.
 
AFTONBLADET:
Dessutom lanserade Steve Jobs två nya bärbara datorer med 15,4 tums skärmar. Macbook Pro 1,67 GHz och MacBook Pro 1,83 GHz. De levereras först i Februari. De bärbara kommer att kosta mellan 21 295 och 26 495 kronor.

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,760091,00.html

Vad jag vet så kunde man dualboota Intel-devburkana med både XP, Linux, och OSX, vore grymt om det gick även på dessa, Apple har ju iaf sagt att dom inte ska förhindra det.
 
Senast ändrad:
oops skrev:
Nagon som vet om MacBook PRO kommer att kunna boota upp i Win XP ocksa? Skulle vara perfekt da man skulle overleva utan en PC laptop for MS Office.

Var det inte Office-paketet som Microsoft själva sade fungerade bättre på Mac än Windows?
 
Hmm, hade för mig att det var stort pådrag kring det uttalandet, men jag kanske har drömt. Har aldrig testat Office på mac själv, så jag litar på dig!
 
Apple Store uppe iaf
21 295 kr respektive 26 495 kr hmm..
Tycker att vi alla här på fotosidan går ihop och köper en sådan till mig ;)
 
Dock så kan Mac Office ofta få en massa funktioner före att dom hamnar i Office win,, dom pilot testar väl helt enkelt lite prylar på Mac versionen innan dom vågar köra det på win..
 
Office pa Mac haller inte mattet tyvarr. Jag forstar inte varfor MS skall rora till det sa. I Excel sa ar det olika shortcuts mellan PC och Mac. Annorlunda och "klumpigare" menyer pa alla applikationer. Menyerna ar kanske en vanesak men jag finner dem mycket langsammare att arbeta med. Powerpoint filer forlorar en del formatering mellan PC och Mac - bilder forsvinner, matt pa figurer och textfalt andras etc. Och sa crashar det. De fa ganger som nagot crashar pa min Mac sa ar det MS Office. Detta ar inte PS/Mac problem utan ett resultat av att ett bolag inte kan halla en konsekvent linje genom sina applikationer vad betraffar filformat och anvandargransnitt.

Det borde inte finnas nagon anledning varfor MS Offices anvandargranssnitt maste vara annorlunda mellan de tva plattformarna. Titta pa Photoshop, Firefox och iTunes som stralande exempel pa fullstanding plattformstransperans. Med den standigt okade flora av alternativ till MS produkter sa borde MS kanna pressen att hoja ribban och satta anvandaren i centrum. Jag vet inte om jag ar ensam men MS Office ar nastan den enda praktiska anledningen varfor jag fortfarande maste anvanda Windows pa kontoret - ingen rolig kundupplevelse.
 
Ok, där ser man. Under kvällen keynote nämndes iallafall att man utökar samarbetet med Microsoft och har förlängt kontraktet med 5 år, så det låter möjligt att Office får ett uppryck då.

Har någon som är mer insatt några tips om när/huruvida en ny iBook-motsvarighet kan tänkas komma? Känner att det är dags att utvidga min Apple-maskinpark då den idag blott består av en "gratis-ipod", men trots det är macbook-priset lite för mycket på csn-budgeten.
 
Senast ändrad:
Jag tror att vi får se nya ibooks / macminis under våren, och den nya powermacen till sommaren..


"gratis-ipod"
Är det ett skämt eller?
 
Senast ändrad:
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.