Annons

Macbook PRO!

Produkter
(logga in för att koppla)
Låter ju hur bra som helst!

Min nästa dator blir absolut en mac. Min erfarenhet är att mac inte krånglar. Tror bara att OSX har hängt sig en enda gång under dom flera hundra timmarna som jag har suttit framför mac.
 
Själv håller jag på att sälja min ibook så jag hoppades nästan att de inte skulle komma en, inte i allafall en ny ibook med intel för då skulle priset på min sjunkit aningen.

Och som tur var så kom det ingen ny ibook så nu har jag en köpare på kroken...
 
Kristofer G skrev:
Hur många här trodde att det skulle komma en intel iMac idag? Inte jag i alla fall :)

Det trodde ju många,Imacen var ju faktiskt den dator som räddade apple för några år sedan, nu är den först ut igen.. men det spekulerades en hel del om att det skulle vara en ibook istället för en powerbook av någon anledning..
 
Senast ändrad:
madsen1 skrev:
vill inte köra någon VS tråd här, men är inte mac ute ur leken?. Känns inte som dom har någon större framtid
Det där får du ju gärna motivera, för jag tycker du är helt ute och cyklar.

Vid närmare eftertanke, PM:a mig. Så slipper detta bli en vs. tråd.
 
edvardwendelin skrev:
Nu blir man ju bra sugen på att byta ut sin powerbook.. Synd att applestore ligger nere att man inte vet va en ny leksak skulle kosta :)
Jag har haft min PowerBook sen maj.. Får se om det kommer en 12" version. I så fall kanske man byter upp sig till sommaren?
 
edvardwendelin skrev:
Nu blir man ju bra sugen på att byta ut sin powerbook.. Synd att applestore ligger nere att man inte vet va en ny leksak skulle kosta :)

2499 dollars för ett tag sedan, d.å sidan var uppe ett tag. Hamnar säkert på över 30 här då.. PB G4 fortsätter att säljas paralellt.. billigare...
 
Glädjande med en snabb bärbar Mac. Även bättre grafkkort och 15.4 skärm. 100Gb hårddisk, 1Gb raam från start och 256M grafikminne
DVI kontakt och kan driva 30" extern skärm.
Detta kommer att bli en storsäljare.

Funderar faktiskt att ha en som arbetsstation.

Mikael
 
Håller med!
Det känns som att denna har prestandan till att slänga ut min G5a och min 17"PB och bara köra bärbart MacBook..
 
Undra om macbooken kommer att vara lika minneskrävande som en g5:a med duo core processor? Räcker 2Gb då??
 
Precis.
Skulle jag bara ha pengarna skulle jag inte tveka en sekund på att köpa en Mac.
Har bara haft bra erfarenheter med mac.
 
Nä, men tanke var mest på att de flesta it-företag jag känner till kastar ur, eller har kastat ut alla sina macar :)

Lämnar tråden här, men kommer bevaka den :)
 
För att datorn inte ska fara i backan om man snubblar på sladden, som du säger,, jävligt Mac..
 
Tur man har ”utbildarerabatten” på 10%...

Lite synd att den är 1" tjock bara men bra att det är mer Candela på skärmen.
 
Frehar skrev:
För att datorn inte ska fara i backan om man snubblar på sladden, som du säger,, jävligt Mac..

Som tur är gick bara min laddare sönder när någon snubblade i min Ibook sladd för två år sedan. Tycker detta är en mycyket bra lösning av Apple..;)
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.