Annons

MacBook PRO Fabriksåterställning

Produkter
(logga in för att koppla)

Peter.X.67

Ny medlem
Hej jag har några saker jag vill ha hjälp med och undrar över.
Jag har en ca två år gammal MacBook prov som jag vill rända bort alt i för att Kuba sälja den!
Som jag förstått så använder man installations skivan då? Och gör massa moment. Jag vit inte vart min skiva är! Kan man göra åter ställning på nått annat sett?

Är tacksam för all hjälp jag kan få!

Hej jag har några saker jag vill ha hjälp med och undrar över.
Jag har en ca två år gammal MacBook prov som jag vill rända bort alt i för att Kuba sälja den!
Som jag förstått så använder man installations skivan då? Och gör massa moment. Jag vit inte vart min skiva är! Kan man göra åter ställning på nått annat sett?

Är tacksam för all hjälp jag kan få!

Låna en skiva från någon med samma modell, de är lika.

Ser lite mörkt ut på den fronten vet ingen av mina vänner som har samma model eller har Mac!
Miste vända upp och ner på lägenheten och sommar huset och hoppas på att jag hittar skivan då!

Ser lite mörkt ut på den fronten vet ingen av mina vänner som har samma model eller har Mac!
Miste vända upp och ner på lägenheten och sommar huset och hoppas på att jag hittar skivan då!

Kolla om den kanske går att ladda ner från apple, tror inte den kostar något.

Hmm, två år, då har nog jag en sån skiva...nånstans :)

Kolla om den verkligen kom med någon skiva, ibland finns det en återställningspartition.

Högst tveksam till att du fick med någon CD/DVD till den.

Nyare Macar levereras utan CD/DVD. Återställning/ominstallation går att göra i alla fall.
Dock så krävs en internetanslutning.

Du hittar mer info här:
http://support.apple.com/kb/HT4718?viewlocale=sv_SE&locale=sv_SE

jag hittade instruktionsboken och där framgår det inget om skiva utan bar beskrivning om anslutning mm. så det finns ingen skiva. har letat lite i onödan.

men hur gör man då för att rensa bort och få typ fabriksinställning.

Har du bara internetanslutning ska du kunna göra återställning utan skiva, jag har gjort det på min MacBook Pro 2009 ett par gånger.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto