Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Macbook Pro & 1920x1200

Produkter
(logga in för att koppla)

haffy

Aktiv medlem
Hej,
Undrar om min Macbook Pro 13" 2009-varianten med "Mini DisplayPort till DVI-adapter" (DVI-D anslutning) klarar att trycka full upplösning på en "DELL U2410 ULTRASHARP 24" med upplösning 1920 x 1200.
Eller om jag behöver köpa en "Mini DisplayPort to Dual-Link DVI Adapter" som är gjord för Apples 20" Cinema skärm med 2560 x 1600 upplösning.

Verkar dock som att Dell skärmen ej klarar av DVI-I ändå, så den adaptern löser ej prolemet isf.

ANSLUTNINGSMÖJLIGHETER U2410 Ultrasharp
VGA (Video Graphics Array)
Digital Visual Interface – Digital (DVI-D) med HDCP
DisplayPort (DP)
Komponent
Komposit
High Definition Multimedia Interface (HDMI)
 
Hej!
Jag fyller på med en liknande fråga:
Jag har en MacBook med Mini Displayport och en nyligen införskaffad Dell U2711 med upplösning 2560x1400. Vilket är det bästa sättet att koppla samman dessa för att få ut den maximala upplösning och bästa bildkvalitet.

Skärmen har följande ingångar:
HDMI
Displayport
DVI
VGA

Tacksam för svar.
/Johan
 
Hej!
Jag fyller på med en liknande fråga:
Jag har en MacBook med Mini Displayport och en nyligen införskaffad Dell U2711 med upplösning 2560x1400. Vilket är det bästa sättet att koppla samman dessa för att få ut den maximala upplösning och bästa bildkvalitet.

Skärmen har följande ingångar:
HDMI
Displayport
DVI
VGA

Tacksam för svar.
/Johan

Skulle tippa på att display-port till display-port är det bästa. Orkar grafikkortet på MacBooken av den upplösningen?

/Karl
 
Hej och tack.
Jo, enligt Apple och grafikkortstillverkaren ska det inte vara några problem. Det verkar bara vara en fråga om att hitta rätt kabel.
Displayport har jag hört från flera håll skulle vara det bästa och nu har jag även hittat en Mini Displayport till Displayport kabel som jag beställt. Jag hoppas att det kommer att fungera.
Tillsvidare får jag köra med Apples Mini DP till DVI konverter, problemet med den är att den inte stöder mer än 1920x1200.

/J
 
Hur gick det med upplösningen? Lyckades ni blåsa upp upplösningen till 2560 x 1400 med macbookens interna grafikkort om ni körde en minidisplayport till minidisplayportkabel mot Dellen?
 
Japp! Mini displayport till displayport kabeln fungerar klockrent. Full upplösning på skärmen! Helt underbar skärm enligt mig.

/J
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.