Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Mörkrum i Malmötrakten

Produkter
(logga in för att koppla)

mipert

Aktiv medlem
Jag undrar vart man kan vända sig om man vill gå med i en klubb med mörkrum i en tvåmilaradie runt Malmö?

Malmö fotoklubb tror jag inte på, såvida inte mörkrummet har förbättrats. När jag kollade för fem år sedan var det, tja, lite sunkigt.

Format i gamla Panorahuset är jag inte heller intresserad av.

Vad kan då finnas kvar?

Någonting i stil med Studiefrämjandets labb i Malmö vore trevligt.

Mikael

Jag känner inte till något mörkrum som man kan hyra in sig på i Malmöregionen. Däremot så finns det gott om föreningsmörkrum i Lund men många av dem avser bara studenter. Teknologkåren vid LTH har en fotoklubb som också kan ta in en viss andel ''vanliga'' människor. Deras styrelse är inte så aktiva nu under sommaren så det är kanske lättare om du kontaktar mig direkt :)

Mikael!
FFIM (fd Malmö Fotoklubb (tror jag)) har flyttat till nytt mörkrum, mindre men rent, snyggt och mycket funktionellt. Jag är ansvarig för rummet så har du frågor - bara maila.
MVH Eva L

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar